به گزارش ایرنا، حمید هراتی سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون در شهرستان های رودان، حاجی آباد و ناحیه 2 بندرعباس عملیات نصب ایزوگام مدارس با سرعت انجام می شود و در سایر مناطق نیز مدیران مدارس اقدامات لازم را انجام داده اند.
وی بیان داشت: در شهرستان های سیریک، بندرخمیر و بخش های شهاب و سندرک براساس نیاز ایزوگام تحویل مناطق شده و این اداره کل مشکلی در جهت تحویل رایگان ایزوگام به مناطق را ندارد .
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان اظهارکرد: د قانون بودجه سال 96، دولت پیش بینی لازم برای ساماندهی مدارس فرسوده و غیراستاندارد انجام داده و باتوجه به اینکه مدارس غیراستاندارد در شرق و مرکز استان بیشتر است ، براساس درخواست مدیران آموزش و پرورش توزیع ایزوگام به این مناطق صورت گرفته است.
هراتی ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان پس از بارندگی های روزهای پایانی سال و خساراتی که به مدارس غیراستاندارد استان وارد شد، با برگزاری مناقصه قرارداد ایزوگام را منعقد کرد و از سوی دیگر از ادارات آموزش و پرورش خواسته شد نیازهای خود را اعلام، که بر مبنای آن توزیع ایزوگام صورت گیرد.
وی یاد آور شد: براساس بند (ه ) ماده واحده قانون بودجه سال 1395وزارت نفت موظف شد قیر را دراختیار وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش وپرورش (نوسازی مدارس )، وزارت کشور (شهرداری ها و دهیاری ها) و بنیاد مسکن جهت توسعه فعالیت های عمرانی در زمینه راه، راه روستایی و مدارس و غیره قرار دهد
وی خاطرنشان کرد: ازمیزان یاد شده ، سه درصد به سازمان نوسازی مدارس تعلق گرفت و از این مقداربه ارزش20 میلیارد ریال به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.
تاکنون 900 کلاس درس غیر استاندارد در هرمزگان بازسازی و مقاوم سازی شده است و هنوز یکهزار و 600 کلاس درس تخریبی نیازمند بازسازی و نوسازی در استان وجود دارد که برای اینکار به 240 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.