حبیب الله امانی عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جامع نگری و مدیریت هماهنگ سرزمین، پایداری وارتقای اکوسیستم های طبیعی، انسجام سازمانی و تقویت همگرایی مجموعه سازمان های تاثیرگذار، مشارکت جوامع محلی، ارتقای تاب آوری اکوسیستم ها در مواجه با تنش های ناشی از مخاطرات طبیعی وغیرطبیعی و ارتقای بهره وری متناسب با توان اکولوژیک سرزمین از اهداف عمده ای است که در طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در راستای حفاظت و بهره برداری صحیح ازمنابع طبیعی دنبال می شود.
وی بیان داشت: در این طرح با آموزش روستاییان ، تشکیل تشکلهای مردمی و ایجاد تعاونی ها از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری می شود.
امانی خاطرنشان کرد: کشت و توسعه گیاهان دارویی ،تولید نهال، کشت گلخانه و راه اندازی مرغداری ،زنبورداری و دامداری از مهمترین طرحهای مطالعاتی در روستاهای استان است.
وی بیان داشت: این طرح از سال 84 و با اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شد و اکنون 40 روستا در حوزه آبخیز سراب جاماش از مزایای این طرح بهره مند هستند.
مدیر طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز هرمزگان تصریح کرد: حفاظت و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
استان هرمزگان دارای هفت هزارو 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالیانه افزون بر 400 میلیون مترمکعب مهار سیلاب است.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.