به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور اخلاقی پور دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور امام جمعه بندرعباس و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه امروز آسیب های اجتماعی به شدت در حال گسترش است و نگرانی ها در این حوزه جدی است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی دچار تنیدگی خاصی است، گفت: امروز به جرات می توان ادعا کرد که بحث طلاق و اعتیاد که از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی است را نمی توان از یکدیگر جدا دانست.
اخلاقی پور بیان داشت: معضل حاشیه نشینی یکی دیگر از آسیب های اجتماعی است که از آن به عنوان غده ای سرطانی یاد می شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی گریبانگیر همین محلات حاشیه نشین است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اظهار کرد: کاهش اثرگذاری آموزه های دینی در جامعه یکی از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی است که باید در این خصوص تحقیق و بررسی بیشتری صورت گیرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: ترویج سبک زندگی دینی و آموزه های قرآنی بهترین روش برای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد که برای تحقق آن باید تلاش و برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی و مهم جوامع بشری موضوع فقر است که دین مبین اسلام بهترین الگوی فقرزدایی را معرفی کرده که تاکنون کمتر از آن استفاده شده است.
علی الهیاری اظهار کرد: هم اکنون 53 هزار خانوار و هشت هزار و 500 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر به واجبات و مستحبات دین عمل شود نیازی به دستگاه های امدادرسان نخواهد بود و بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.