مجتبی حمزه نژاد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این در فرودین سال جاری دمای 40 درجه سانتی گراد در هرمزگان به ثبت رسیده بود.
وی ادامه داد: با خروج سامانه کم فشار فصلی که فعالیت خود را از عصر روز چهارشنبه بر فراز آسمان استان آغاز کرده هرمزگانی ها باید انتظار افزایش یک تا چهار درجه ای دمای هوا را داشته باشند.
وی اضافه کرد: این افزایش دما به دلیل پایداری جوی که از فردا در هرمزگان به وقوع می پیوندد و تا اوایل هفته آینده ادامه دارد رخ می دهد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: سامانه کم فشار فصلی یاد شده موجب بارش 6 میلی متری در حاجی آباد، هشت و سه دهم میلی متری در بخش جناج شهرستان بستک، پنج میلی متری در دهستان رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس، 6 میلی متری در روستای شاهرود بخش فارغان شهرستان حاجی آباد ، 17 میلی متری در دهستان سیاهو شهرستان بندرعباس، بارش پراکنده در سردشت بشاگرد و اندکی باران در روستای برنطین و بیکاه شهرستان رودان شده است.
حمزه نژاد یادآور شد: این سامانه کم فشار فصلی که از بعد از ظهر چهارشنبه 20 اردیبهشت وارد هرمزگان دشه و در ساعت های بعد از ظهر و شب در ارتفاع ها و مناطق مستعد هرمزگان سبب افزایش ابر، بارش باران ، رعد و برق ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و گرد و غبار شده عصر امروز استان را ترک می کند.
به گفته وی، بعد از ظهر روز جاری تا ساعت‌های پایانی امشب به صورت موقت پیش بینی افزایش سرعت وزش باد با احتمال گرد و غبار بر روی خیلج فارس، تنگه هرمز و بخش‌ هایی از دریای عمان، سواحل و جزایر شده و دریا متلاطم خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس این پیش بینی ارتفاع امواج به یک و نیم متر و بیشترین سرعت وزش باد به 50 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که لازم است تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناور ها انجام شود.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تینده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.