به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد محسنی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های شاخص حوزه گردشگری دریایی در مرکز و شرق استان هرمزگان اظهار داشت: عید نوروز امسال برای نخستین بار، یک شناور گردشگری با ظرفیت 200 صندلی - سفر به ناوگان شناورهای مسافری و گردشگری در شهر بندرعباس اضافه شد تا خدمت جدیدی را به مهمانان نوروزی و مردم استان هرمزگان ارائه کند.

وی بیان‌داشت: الحاق سه فروند شناور جدید در مسیر بندرعباس ـ قشم ـ هرمز، راه اندازی ایستگاه دوچرخه در بندر هرمز به عنوان خدمات مکمل حوزه گردشگری دریایی، بهره برداری از سامانه فروش اینترنتی بلیت شناورها و راه اندازی باجه های فروش بلیت در ایستگاه راه آهن بندرعباس از دیگر اقداماتی است که در طرح نوروزی سال 96 اجرایی شد. 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر تصریح کرد: گشت‌های دریایی در خوریات سه گانه تیاب، آذینی و خلاصی در شرق استان و استقرار تیم های غواصی و بازرسی در این مناطق گردشگری نیز ساماندهی شدند.

محسنی در ادامه گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بالغ بر 100 هزار نفر از جاذبه های دریایی این خورها بازدید کردند، علاوه بر این، آموزش بلدهای محلی و ساماندهی قایق های تفریحی در بنادر شرق استان با هدف ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی نیز از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته است.

در ادامه این نشست، مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز اطلاع‌رسانی را یکی محورهای پنج‌گانه اقدامات طرح نوروزی دانست و فعالیت های رسانه ها و همچنین روابط عمومی اداره کل بنادر را در کاهش ترددهای غیرمجاز و افزایش ایمنی سفرها بسیار اثرگذار اعلام کرد.

وی به تشریح گزارشی از اقدامات طرح نوروزی سال 96 و دستاوردهای این طرح پرداخت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612191
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.