به گزارش ایرنا، وحید منایی عصر سه شنبه در چهارمین همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان در بندرعباس افزود: در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، فرایند ارزیابی ارائه خدمات پس از فروش دامنه فراوانی دارد و درواقع خدمات قبل از فروش، حین از فروش و پس از فروش را شامل می شود.
وی بیان داشت: قبل از فروش در واقع به رعایت کیفیت و استاندارد تولید، حین از فروش پراکندگی مناسب مراکز فروش کالا و فراوانی آن و تولید محصول و پس از فروش که مهم ترین عامل است امکان بهره مندی خریدار از فروشنده و جلب مشتری با کمترین هزینه است.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارکرد: بنگاه های تولیدی باید خدمات پس از فروش را به عنوان درآمد پنهان خود تلقی کنند چرا که کشورهای توسعه یافته در حمایت از مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتری از ایران پیشی گرفته و توانسته اند گام های بلندی در این رابطه داشته باشند.
منایی ادامه داد: این کشورها ضمانت موفقیت خود را در بازاریابی و فروش ارتقای سطح رضایت مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش مناسب می دانند.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: یکی از اهداف برگزاری چنین همایش هایی نیز، ایجاد انگیزه و تشویق سایر بنگاه های تولیدی به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر است.
منایی اضافه کرد: در نخستین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سال 80 در کشور برگزار شد،
تنها 32 شرکت مدعی رعایت حقوق مصرف کنندگان بودند که از این تعداد 6 شرکت موفق به دریافت گواهی نامه شدند اما امسال 703شرکت متقاضی بودند که از این تعداد 117 شرکت برگزیده شدند که از لحاظ تعداد ثبت نامی 22 برابر و از لحاظ دریافت گواهی 20 برابر رشد داشته ایم.
وی در پایان از واحدهای تولیدی خواست که با رعایت صداقت در انجام معاملات، توجه به حفظ و ارتقای کیفیت، تعیین قیمت عادلانه و خدمات پس از فروش مناسب را مد نظر داشته باشند.
گفتنی است در این همایش از 38 واحد صنفی در هرمزگان در بخش رعایت حقوق مصرف کنندگان، گواهی نامه و تندیس حمایت از حقوق از مصرف کنندگان دریافت کردند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.