به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نجفی مدیر کاروان حمایت از پوزپلنگ آسیایی ،محیط بان بازنشسته طبسی می باشد که به همراه همسر، پسر و عروس خود برای حمایت از این گونه در حال انقراض به مناطق مختلف کشور سفر می کند تا مردم با این گونه ایرانی بیشتر آشنا شوند و از آن حفاظت کنند.
نجفی به مدت هفت سال با هزینه شخصی به همراه خانواده خود با سفر به نقاط مختلف کشور مردم را با آسیب‌هایی که می‌تواند موجب به خطر افتادن حیات یوزپلنگ شود، آگاه می‌کند.
وی در خصوص فعالیت این کاروان به خبرنگاران اظهار داشت: این کاروان حرکت خود را از شهرستان طبس به سمت کرمان آغاز و سپس خلیج‌فارس تا جزیره کیش و از کیش به سمت یزد و طبس ادامه خواهد داد.
نجفی با اشاره به کاهش یافتن تعداد زیستگاه‌های این‌گونه حفاظت‌شده، افزود: باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که با احترام به حریم حیوانات فرصت ادامه حیات را از آن‌ها نگیریم.
مدیر کاروان حمایت از پوزپلنگ آسیایی مهمترین مشکل موجود در مسیر راه این گونه برای بقای نسل را تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود رانندگان با مشاهده این حیوان بایستند و بگذارند تا از عرض جاده عبور کند.
نجفی تصریح کرد: تاکنون در جاده‌های کرمان، مهریز، بافق و شاهرود تعدادی ازاین‌گونه نادر آسیایی در تصادف با خودروها کشته شده اند که برای پیشگیری هر چه بیشتر از این اتفاق ، به کار تبلیغاتی گسترده برای آگاهی مردم برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی نیاز است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.