به گزارش ایرنا علیرضا درویش نژاد یکشنبه در نشست خبری به مناسبت چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که از 26 دی تا 2 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس دایر می شود، اظهار داشت: در نمایشگاه چهاردهم به میزان 20 درصد تخفیف با استفاده از بن و 10 درصد نیز تخفیف از سوی ناشر ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه امکان تهیه حضوری بن های تخفیف در محل نمایشگاه نیز وجود دارد، ادامه داد: سقف ریالی بن های ارائه شده به هر نفر یک میلیون ریال بوده که برای تهیه آن باید 800 هزار ریال پرداخت کرد.
وی اضافه کرد: امسال برای آنکه صف های تهیه بن های تخفیف نیز در نمایشگاه ایجاد نشود بانکی برای همکاری انتخاب شده که در سایر استان ها ونمایشگاه هایی که مشارکت داشته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یاد آور شد: برای بهره گیری بیشتر مردم بازه زمانی خالص برگزاری نمایشگاه نیز از 6 روز در سال های گذشته به 7 روز افزایش یافته است.
به گفته درویش نژاد ، با توجه به استقبال خوب مردم هرمزگان در سال های گذشته از برگزاری این نمایشگاه و خریک 15 میلیارد ریالی در سال 94 و 12 میلیارد ریالی در سال 93 انتظار می رود امسال نیز بر میزان خرید کتاب مردم استان افزوده شود.
وی بیان کرد: همچنین امسال افزون بر 66 هزار عنوان کتاب و به عبارتی دیگر نزدیک به 70 هزار عنوان کتاب از سوی 650 ناشر و نمایندگی انتشاراتی در چهاردهیمن نمایشگاه کتاب هرمزگان عرضه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار 40 غرفه رسانه های دیجیتال در نمایشگاه برپا شد که امسال تعداد غرفه های این بخش به 47 غرفه می رسد.
درویش نژاد افزود: از سوی دیگر 25 غرفه تخصصی نشر قرآنی نیز جزء غرفه های این نمایشگاه هستند که اقدام به ارائه آثار قرآنی می کنند.
به گفته وی ، برای آنکه فضای نمایشگاه متاثر از فروش اقلام غیر فرهنگی نشود با سازمان صنعت معدن و تجارت مذاکره شده تا فروش این اقلام را محدود کند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان همچنین در خصوص فضای پارکینیگ مورد نیاز برای توقف خودروهای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز گفت: مدیریت نمایشگاه با سازمانی دیگر بوده و از سوی دیگر برای ایجاد نمایشگاهی دارای همه امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان مانند نمایشگاه شهر آفتاب تهران به عزمی جدی از سوی متولیان نیاز است.
به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به سئوالی با موضوع ارائه بن های تخفیف ویژه به برخی گروه های خاص نیز ابراز داشت: تمام سعی خود را بکار گرفته ایم که جلوی گروه های درو کننده ایستادگی کنیم.
در پایان این نشست خبری از پوستر چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان رونمایی شد.
چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان ، دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ٢٦ دی ماه لغایت دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار برگزار می شود.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.