مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأکید کرد: اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش تخت های بستری کرونا در این استان، گفت: اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود.

به گزارش جماران، فاطمه نوروزیان با اشاره به افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، گفت: با وجود این روند افزایشی، تخت بستری و دارو به اندازه کافی در هرمزگان موجود است و روزانه ۲۰ تخت به مجموع تخت های بستری بیماران کرونا در استان اضافه می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هرمزگان در اوج شیوع کرونا قرار دارد و شهرستان بندرعباس از نظر شمار مبتلایان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و شمار تخت های بستری ویژه بیماران کووید ۱۹ در هرمزگان بیش از ۷۰۰ تخت می باشد.

وی افزود: متاسفانه روند افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان به دلیل بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شده و ما از مردم خواستاریم تا به منظور حفظ جان خود و عزیزانشان حساسیت بیشتری نسبت به این مساله داشته باشند.

نوروزیان تصریح کرد: در روزهای اخیر با تلاش های صورت گرفته و با وجود افزایش شمار بیماران مبتلا، تعداد بیماران ترخیصی نیز بیشتر شده و ما امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم این بحران را سپری کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا علامتی ندارند، گفت: با توجه به این مساله باید موارد پیشگیرانه به ویژه در گروه های پرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان با جدیت هر چه تمام تر رعایت شود.

وی در این گفت و گو با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی استان ، گفت: متاسفانه در نتیجه شیوع کرونا، مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش یافته و این موضوع موجب کاهش ذخایر خونی استان شده است.

دکتر نوروزیان تاکید کرد: مردم باید اطمینان داشته باشند که اهدای خون به هیچ عنوان باعث انتقال کرونا و ابتلاء به آن نخواهد شد و می توانند با خیال راحت و برای کمک به همنوعان خود به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.