رییس اداره بهداشت ومدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: هاری یک از خطرناک ترین بیماری های ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که با مختل کردن سیستم اعصاب مرکزی باعث افزایش احتمال مرگ در انسان می شود.
دکتر حمید خامه چی روز چهارشنبه در تشریح جزییات این خبر افزود: بهترین راه کنترل و پیشگیری از بیماری هاری، واکسینه‌کردن سگ‌های خانگی و ولگرد است.
رهابودن سگ های ولگرد در خیابان ها، کنار ساحل، مراکز تفریحی و دیگر نقاط شهرها و روستاها یکی از مهم ترین معضل های بهداشتی درنقاط مختلف هرمزگان بوده و سلامت و امنیت مردم را به خطر انداخته است.

در فروردین ماه سال گذشته حمله سگ های ولگرد موجب مرگ کودک سه ساله قشمی شد وهمچنین در شهریورماه سال گذشته نیز یک کودک هفت ساله در روستای گنو بندرعباس طعمه سگ شد و براثر جراحت های وارده در بیمارستان بستری شد.
در این راستا در پاسخ به درخواست‌های پی در پی شهروندان و مسوولان مبنی بر لزوم جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، طرح عقیم‌ سازی سگ‌ های بدون‌ صاحب و راه‌اندازی کمپ نگهداری حیوانات برای نخستین بار در استان هرمزگان از معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس اجرا شد.
دامپزشکی هرمزگان نیز هرساله با هدف پیشگیری وکنترل بیماری های مشترک و قابل انتقال بین انسان و حیوان، واکسیناسیون دام ها از جمله واکسینه کردن سگ ها علیه بیماری هاری را در برنامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.