کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین از رفتن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان وکشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این مدت خودداری شود. 
وی بیان داشت: از ساعت بعدازظهر روز جاری در مناطق دریایی بویژه جزایر غربی کیش و لاوان، همچنین  تنگه ی هرمز، مناطقی همچون بوموسی، سیری، جنوب جزایر قشم  و هنگام، وزش باد نسبت شدید جنوب غربی -شمال غربی در محدوده ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهیم داشت.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: این پدیده سبب مواج شدن دریا می شود و ارتفاع موج در این محدوده ها به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر می رسد.
عارفی گفت: همچنین در روزهای سه شنبه وچهارشنبه هفته جاری نیز علاوه بر مناطق یادشده در سواحل دریای عمان نیز وزش باد شدید در محدوده ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که در این مدت شرایط رفت وآمدهای دریایی مساعد نخواهد بود.
وی یادآورشد: در سایر مناطق هرمزگان نیز در ساعت بعدازظهر (دوشنبه) وزش باد، همراه با گردوغبار محلی خواهیم داشت که در مناطق ساحلی احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نخواهدبود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از روز پنجشنبه هفته جاری از میزان سرعت وزش باد کاسته خواهدشد.
وی بیان داشت: از لحاظ دمایی نیز از فردا سه شنبه موقت کاهش نسبی دما و از چهارشنبه افزایش ۱ تا ۲ درجه ای دما در بیشتر نقاط استان هرمزگان پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.