Noمدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر میناب، برگزاری مراسم ازدواج ساده را از جمله شروط اهدا جهیزیه به نوعروسان عنوان کرد.

ابراهیم ذاکری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهدا این میزان جهیزیه به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، تامین جهیزیه نوعروسان به عنوان بخشی از ویژه برنامه ترویج فرهنگ ازدواج آسان انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۳۰ فقره جهیزیه به ۳۰ نفر از نوعروسان یتیم در سطح شهرستان میناب اهدا خواهد شد.

این فعال اجتماعی و فرهنگی در کانون های مساجد میناب ادامه داد: مراسم ازدواج و اهدا جهیزیه با مساعدت و همکاری گروه جهادی خدام الحسن(ع) از تهران، کمیته امداد امام خمینی(ره) میناب و موسسه خیریه آسمان هشتم کردر رضوی و با حضور حجت الاسلام عالمی خیری نیکوکار از مشهد مقدس انجام شد.

ذاکری برگزاری آموزش های سبک زندگی ویژه جوانان را یکی از برنامه های مهم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر میناب عنوان کرد و افزود: امسال نیز همزمان با ولادت با سعادت کریم اهل بیت(ع) یک زوج جوان،‌مراسم ازدواج آسان خود را در کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی میناب جشن گرفتند.

وی گفت: هیات اندیشه ورز کانون ویژه برنامه هایی را برای جوانان با محوریت سبک زندگی اسلامی تدارک دیده که یکی از آنها، ترغیب و سوق دادن جوانان در شرف ازدواج به سمت مراسم ازدواج آسان است.

هم اکنون یکهزار و ۳۷ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی هرمزگان فعالیت دارند که کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر میناب یکی از کانون های بسیار فعال شهرستان میناب و پذیرای جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

کردر؛ روستایی زیبا در بخش بندزرک از توابع میناب در استان هرمزگان که نامش با امام هشتم شیعیان گره خورده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و این نامگذاری در پنجمین جشنواره آسمان هشتم(ع) محقق شد.

در این روستا همچنین بیشتر اماکن به نام امام رضا(ع) نام‌گذاری شده است.

۱۳ سال است که با آغاز دهه کرامت و برپایی جشنواره ای فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم، شور و شعف وصف ناشدنی در روستای کردر حاکم است.

روستای کردر رضوی از توابع بخش بندزرک با هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت در هفت کیلومتری مرکز شهر میناب واقع شده است.

شهرستان میناب بعد از بندرعباس دومین شهرستان هرمزگان است و در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.