حجت الاسلام حسن کریمی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با موضوع  رسانه و فضازی مجازی، افزود: مهم ترین و اثرگذار ترین فعالیت ها در شرایط کنونی حضور، تولید محتوا و پاسخ گویی متناسب با نیازهای جامعه در فضای مجازی است و به تعبیری در فضای مجازی باید از شیوه پاسخ گویی تغییر روش دهیم و به سمت ایجاد کارهای گسترده بود.

وی مطالبه گری را یک نوع امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابرازداشت: مطالبه اساسی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای تشکیل و ایجاد تمدن نوین اسلامی است .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ادامه داد: مطالبه گری نیازمند شناخت ارزش ها و هنجار ها در درون جامعه است و یکی از ارزش های برآمده از نظام اسلامی خود "ولایت فقیه " است.

حجت الاسلام کریمی گفت: دانشجوی بسیجی روحیه مطالبه گری دارد و اگر انگیزه های لازم را به این قشر داده شود شاهد حرکت های اجتماعی در جامعه خواهیم بود .

وی مجموعه بسیج دانشجویی را نهادی پای کار در مسوولیت های اجتماعی دانست و بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد قانونی است که در راستای مطالبه گری بنا شده و در حوزه فضای مجازی آماده حمایت از مطالبات دانشجویان است.  

به گفته این مسوول، امروز باید ناهنجاری های که در جامعه وجود دارد از نظر ضعف ها و کاستی ها را شناخت و با تدبیری مناسب ورود پیدا کرد تا در حوزه مطالبه گری قرار گیرد .

وی یادآور شد: عده ای در جامعه نسبت به برخی از مسائل چشم پوشی می کنند و دشمن نیز به دنبال این است که روحیه بی تفاوتی را در جامعه ما تزریق کند درحالی که برای ایجاد انگیزه، نشاط  و حس امید باید احساس مسوولیت و روحیه مطالبه گری پویا و احیا شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان افزود: سازمان بسیج دانشجویی با ظرفیت های گسترده ای که از نظر نیروی جوان با روحیه جهادی دارد در حوزه رفع مسائلی که بر روی زمین مانده می توانند یاری گر مسوولان باشند.

مسوول بسیج دانشجویی هرمزگان نیز گفت: مجمع بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکیلات الهی و مهم ترین هدف آن تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و مهم ترین رسالت آن نیز تلاش برای حل مشکلات اساسی انقلاب اسلامی است.

عارف رئوفی افزود: اساس فعالیت تشکل دانشجویی در فضای دانشگاه و خارج از آن، شناسایی و مشکلات مردم و انقلاب اسلامی در راستای ارائه راهکارهای مناسب است.

وی بیان داشت: تشکیل هسته تخصصی مرکز رسانه و فضای مجازی در بسیج دانشجویی به دلیل نوع نگاه این تشکل فراگیر در میان دانشجویان هرمزگان و به تبع آن در کشور است.

رئوفی توضیح داد: ما در مرکز هسته مرکزی تخصصی مرکز رسانه و فضای مجازی به دنبال رویکرد و نگاه حل مساله با خروجی ظهور و بروز هستیم که براساس مطالعات انجام شده معتقد هستیم که با تشکیل هسته های مساله محور از نخبگان دانشجویان و اساتید می توان مسائل جامعه مخاطب را شناسایی کرد.

مسوول بسیج دانشجویی هرمزگان اضافه کرد: در گام بعدی با ارائه راهکارهای لازم برای حل مساله و تبدیل راهکار به گفتمان سازی و ایجاد زمینه های مطالبه گری ذهنی در مردم، زمینه مطالبه گری و اقدام مستقیم دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.