انوشیروان پیش‌دار روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس، نماد استکبارستیزی در تاریخ ایران است که با عنوان روز ملی خلیج فارس ثبت شده است.

وی ادامه داد: گرامیداشت  این روز تاریخی و ارزشمند یک وظیفه همگانی است تا دشمنانی که هیچ توجهی به پیشینه تاریخی این منطقه ندارند، بیشتر به اصالت نام خلیج همیشه فارس پی ببرند.

رییس حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: نام خلیج فارس کاملا علمی و بر پایه اسناد و مدارک تاریخی و مستند است و ایرانیان و هرمزگانی ها از جمله سبزپوشان سپاه پاسداران در استان هرمزگان از سالها پیش ، این میراث گرانبها را گرامی داشته و با تمام وجود از آن حفاظت می‌کنند.

پیش‌دار اضافه کرد: خلیج فارس نماد وحدت ملی ایران است و زندگی مردم این سرزمین با این آبراه مهم و استراتژیک پیوند خورده است، لذا این وظیفه همه ماست که اهمیت و جایگاه خلیج فارس را به جهانیان معرفی کنیم .

وی یادآور شد: علاوه بر ترویج و گسترش نام پرشکوه خلیج فارس، باید ارزش و منزلت آن به دنیا معرفی و براین مساله که؛ خلیج فارس موضوعی ملی و متعلق به همه ایرانیان است، تاکید کنیم.

در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، بنا به مصوبه هیات دولت روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی ها از خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شد.

دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده که این روز مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.