محمدمهدی جهانبخش عصر دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدام براساس پیشنهاد شورای معاونان شهرداری و مصوبه شورای شهر بندرعباس درنخستین روزهای پس از تشکیل ستاد استانی پیشگیری و مقابله به بیماری ویروسی کرونا دردستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: شیفت‌بندی ساعت کاری بانوان شاغل درشهرداری بندرعباس نیز مدنظر قرار گرفت و براین اساس، زیرساخت های لازم جهت انجام دورکاری هربخش با همکاری سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری بندرعباس فراهم شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز نشست‌های عمومی شهرداری بندرعباس به صورت ویدیو کنفرانس برگزارمی‌شود.

جهانبخش گفت: امور اداری، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری پرونده‌ها طبق روال گذشته به وسیله اتوماسیون اداری تحت وب توسط کارمندان بخش‌های مختلف درحال انجام است و حداقل نیروی انسانی درمحل کار حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته در بخش کارگری نیز تصریح کرد: نیمه اسفندماه سال گذشته آموزش‌های لازم به کارگران بخش‌ تنظیف و فضای سبز داده شده و اقلام بهداشتی مورد نیاز نیز در اختیار آن ها قرار گرفته است.

معاون شهرداری بندرعباس اظهارکرد: دراین ارتباط تذکرهای لازم به شرکت‌های پیمانکاری در خصوص جلوگیری از تجمع کارگران به دلایل مختلف مانند حضور و غیاب داده شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.