دکتر غلامعلی جاودان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر اقلامی از جمله ضدعفونی کننده های دست و سطوح به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد سود جو از فضای مقابله با ویروس کرونا از جمله اولویت های مهم این معاونت است.

وی تاکید کرد: جلوگیری از توزیع اقلام تقلبی و غیر مجاز شامل انواع ضد عفونی کننده ها از جمله اقداماتی می باشد که به صورت بازدید های گروهی توسط کارشناسان سازمانهای نظارتی در حال انجام است.

این مقام مسوول بیان داشت: بهترین راه مقابله مردم با کرونا ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی است.

جاودان تاکید کرد: مردم باید در شستن دست های خود وسواس به خرج دهند و در طول روز چندین بار به دقت آنها را با آب و صابون بشویند و هنگام عطسه و سرفه نیز بهداشت فردی را رعایت کرده و دستمال کاغذی، دست یا آرنج خود را جلوی دهان بگیرند.  

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تا پایان روز نهم فروردین ماه ۱۷۹ نفر در استان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.