الله مرادعفیفی پور روز جمعه با اعلام این خبر افزود: با فراهم شدن زیرساخت ‌های لازم وتوسعه همه جانبه بنادرکوچکی همچون جاسک و شیوء پارسیان و بنادر درحال ساخت خمیر، سیریک، تیاب و آفتاب می توان این بنادر را به عنوان کانون فعال صادراتی و پایانه‌های جابجایی محصولات تولیدی منطقه و کشور از جمله محصولات کشاورزی معرفی کرد.

وی، بندر شیوء واقع درغرب هرمزگان را بعنوان مصداق عینی یک بندر کوچک درحال توسعه  عنوان کرد وگفت: فعالیت در این بندر از سال گذشته با احداث یک رمپ خاکی آغازشد و دریکسال اخیر، هزارو ۵۶۰ TEUکانتیتر یخچالی از این بندر به بازارهای هدف صادرشده است.

این مقام مسوول، تدوین مطالعات طرح جامع این بندر(شیوء)، اختصاص ۲۷میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر ودریانوردی جهت انجام طرح های زیرساختی ، ساخت یک فروند اسکله شناور برای پهلوگیری لندینگ کرافت ها، استقرار نرم افزار حوزه دریایی و بندری و نصب چراغ های موج شکن بندر شیوء را از اقدامات انجام شده این بندر درسال گذشته ذکرکرد.

وی، به رشد قابل توجه بندر جاسک درشرق هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: درسال  گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا توسط لنج های باری و لندینگ کرافت از بندرجاسک به بنادر کشورهای همسایه صادرشد که این میزان صادرات درهمسنجی با سال ماقبل خود افزایش ۹۸ درصدی را نشان می دهد.

عفیفی پور اضافه کرد: بیشترین محصولات منطقه شامل انواع میوه وتره بار، آب معدنی، سیمان، گچ و انواع مصالح ساختمانی می باشد که با توجه به زیرساخت های موجود از بندر جاسک صادر می شود.

وی ابرازداشت: تقویت بنادر کوچک درشرق وغرب هرمزگان می تواند زمینه ساز تحولی چشمگیر درجهش تولید، تسهیل در امر صادرات محصولات کشاورزی وغیرنفتی و همچنین تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس باشد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین درسالی که هرمزگان و استان های همجوار از بارندگی بسیار مناسبی برخوردار بوده، با تقویت بنادر کوچک و مشارکت دستگاه های مرتبط می توان اقدام مهمی را در ایجاد اشتغال‌، توسعه اقتصادی و اجتماعی و به تبع آن بهبود معیشت و زندگی مردم منطقه انجام داد.

وی پایان با بیان اینکه توجه به بنادر کوچک در کنار ایجاد ظرفیت های توسعه ای در بنادر بزرگ، کمک شایانی را در راستای جهش تولید و سرعت بخشی در امر صادرات محصولات غیرنفتی  دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی و نیز دستگاه های متولی به عنوان یک چشم انداز به شکل ویژه و هدف گذاری درقالب طرح جامع بنادر کوچک ترسیم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.