الله مراد عفیفی پور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: بدلیل اهمیت ویروس کرونا، کشتی‌ها تنها با اجازه مسوولان بهداشتی اجازه ورود به بندر شهید رجایی و پهلوگیری را می‌یابند.  
وی اظهارکرد: تمامی کارکنان بندر شهید رجایی که در ارتباط با شناورها هستند، آموزش های لازم را به منظور پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ فرا گرفته و تجهیزات حفاظت فردی مناسب در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.
عفیفی پور، آموزش و اطلاع رسانی درباره چگونگی حفاظت در برابر بیماری کرونا را تنها محدود به بخش دولتی ندانست و افزود: کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی نیز برای مقابله با این بیماری آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.  

وی، نصب بنر و توزیع بروشورهای آموزشی را از اقدامات بنادر برشمرد و گفت: بطور طبیعی علاوه بر خدمه کشتی های خارجی، روزانه رفت و آمد رانندگان را از اقصی نقاط کشور جهت حمل و نقل کالا در بنادر استان شاهد هستیم.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان یادآورشد: کارگروه ویژه پیشگیری از ویروس کرونا ویروس درحوزه دریایی و بندری هرمزگان تشکیل شده و تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به این ویروس در بنادر استان مشاهده نشده است.  
عفیفی پور ادامه داد: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به تمامی شرکت ها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم 
پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی تبعه کشورهای مختلف به صورت شبانه روز از مهم ترین اقداماتی است که با محوریت کارگروه مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید۱۹در بنادر هرمزگان درحال انجام می باشد.  
وی در پایان با اشاره به اینکه رفت وآمد مسافران در بنادر مسافری هرمزگان در هفته گذشته روندی کاهشی داشته است، افزود: از هموطنان خواستاریم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کرده و درجهت ریشه کنی این ویروس ضمن رعایت نکات بهداشتی با مسوولان بهداشت و درمان همکاری نمایند.  
براساس اخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۲ مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شدند که حال آنها رو به بهبود است.
تا به امروز ۵۲ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان شناسایی شدند.
وزارت بهداشت ۳۰ بهمن ماه ابتلای ۲ شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تاکنون ۲۴ استان کشور  درگیر این بیماری است.
آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ساعت ۱۳ظهر امروز جمعه نهم اسفند ماه به ۳۸۸ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۳۴نفر و بهبود قطعی به ۷۳ رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.