رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس هشت اسکله گردشگری در سایت‌های هنگام و جنگل‌های حَرّای جزیره قشم تا روز جمعه فعالیت نخواهد داشت که امکان دارد این تعطیلی تمدید شود.

علی اشتری افزود: در اسکله‌های مسافری از جمله ذاکری، لافت و پُهل نیز تمهیدات لازم برای رعایت امور بهداشتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا یکهزار ماسک رایگان بین خدمه و مسافران توزیع شد.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: همچنین آموزش‌های لازم برای ضدعفونی کردن شناورها به خدمه و مسوولان ارائه شد.

وی افزود: کلیپ‌های آموزشی نیز از سوی شبکه بهداشت در اختیار این اداره قرار گرفت که برای نمایش در شناورها به ناخداها ارائه شد.

اشتری ادامه داد: همچنین وسایل لازم از جمله دستکش و دیگر اقلام لازم برای خدمه در اختیار انان قرار گرفت.

ورود گردشگر به جزیره قشم با کاهش روبروست

وی اظهار کرد: برخلاف برخی خبرها در فضای مجازی، آمارهای مقایسه‌ای از کاهش ۱۱ تا ۱۷ درصدی گردشگر در روزهای اخیر در همسنجی با سال گذشته نشان دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.