استاندار هرمزگان روز جمعه با حضور در یکی از شعب اخذ رای بندرعباس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم از ساعت اول رای گیری با حضور در شعبه های اخذ رای صف تشکیل داده‌اند و شور و حال آنان در زمان تبلیغات نامزدهای این انتخابات قابل مشاهده بود و باید آنان را تحسین کرد.

فریدون همتی ادامه داد: مردم می‌دانند هر فردی که وارد مجلس شورای اسلامی شود به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آینده کشور و آنان موثر است.

وی اضافه کرد: بنابراین نسبت به انتخابات بی‌تفاوت و خنثی نیستند و اکنون با بینش و آگاهی و حساسیت پای صندوق های اخذ رای حاضر شده اند تا به فرد مورد نظر خود رای دهند.

رییس شورای اداری هرمزگان خاطر نشان کرد: از ابتدای استقرار نظام اسلامی، همه ارکان آن با رای و نظر مردم تعیین، مشخص و مستقر شده و این ارکان باید بر مبنای قانون وظیفه خود نسبت به مردم انجام دهند.

همتی اضافه کرد: امروز هم یکی از روزهای ملی، تاریخی و به یادماندنی ملت ایران و انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی ارزش های فراوانی برای جامعه به ارمغان آورد که انجام انتخابات سالم بوسیله خود مردم و استقرار ارکان نظام بر مبنای نظر ملت جزو آنهاست.

همتی بیان داشت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای آثار داخلی و خارجی مختلفی است که در سطح جهانی موجب خوشحالی و شادی دوستان و یاس و نااُمیدی دشمنان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بعُد داخلی نشان دهنده اِتحاد، وحدت، اِنسجام و همدلی است که با وجود تنوع سلایق و نگرش‌ها در کشور وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی اندیشکده‌های خود بسیار تلاش کردند تا مردم در انتخابات مشارکت نکرده و پای صندوق های رای حاضر نشوند ولی راه به جایی نبردند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می شوند.

هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.