این طرح که روز پنجشنبه همزمان با ششمین روز از چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارسیان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افتتاح شد، برای ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

استان هرمزگان ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در حوزه شیلات و کشاورزی دارد که اگر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد می تواند بخش بزرگی از تولیدات کشور و منطقه را در اختیار گیرد.

یکی از مهمترین راهبردهای حوزه کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به شرایط منابع آبی و کمبودهای موجود در این بخش است.

هم‌اکنون وسعت گلخانه‌های هرمزگان ۲۰۵هکتار با تولید سالیانه ۵۰ هزار تن محصول خارج از فصل است که این میزان طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان باید در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های ۱۰ساله به ۵ هزارهکتار افزایش یابد.

شهرستان پارسیان با جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر با قرار گرفتن در فاصله ۴۵۰ کیلومتری از مرکز استان در غربی ‌ترین نقطه هرمزگان واقع است.

افزایش دوبرابری کشت گلخانه‌ای در هرمزگان

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مدتی قبل در این زمینه گفت: با توجه به استقبال کشاورزان، توسعه کشت گلخانه‌ای امسال در استان به دوبرابر افزایش می‌یابد.

علی باقرزاده همایی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری از ۳۰۰هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به ۶۴۵ هکتار برسد که استان در این زمینه توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای، هم‌اکنون ۵هزار و ۱۳۶هکتار سطح گلخانه‌ای در استان وجود دارد که در این زمینه برای ۴۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: تاکنون ۳هزار و ۱۷۰هکتار زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان احداث شده که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.