سید ضیا هاشمی عصر  شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی هرمزگان افزود: به تعبیر رسانه‌ای، رسانه‌های منبع باز که امکان مشارکت مخاطب را فراهم می‌کنند رسانه‌های پیشرو به شمار می روند.

وی ادامه داد: رسانه هایی که نمی توانند ارتباط دو طرفه برقرار کنند و دریافت کننده باشند، به تدریج جایگاه خود را به رسانه‌هایی که به جلب مشارکت و اعتماد می‌پردازند، واگذار می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایرنا به عنوان یک رسانه رسمی به سمت  مشارکت مخاطبان حرکت کرده که در این مسیر گاهی نیز با نقدهای بسیار تند روبرو می شود.

هاشمی افزود: درهمه دنیا اختلاف‌های شدید رسانه‌ای وجود دارد و در انفجار اطلاعاتی که امروز با آن مواجه هستیم اطلاعاتی می‌تواند در ذهن و دل مخاطب جای گیرد که با مشارکت، تکرار و توصیه کردن انجام شود.

هاشمی تصریح کرد: برای سوژه‌یابی و طراحی فرایندهای خبری و بکارگیری روش‌های مختلف ارتباط گیری با رسانه نمی توانیم فقط به توانمندی و دانش فردی افراد اکتفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فناوری یک رسانه محسوب می شود عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در رقابت بسیار سنگینی که بین رسانه‌ها وجود دارد فعالیت کنیم باید به طور مستمر از فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

رسانه‌ کوچک، منشا انقلاب بزرگ شد

مدیرعامل ایرنا با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: امام خمینی(ره) در چنین روزی در سال ۱۳۵۷ با مردم سخن گفت و یکی از جامعه شناسان چنین تحلیل کرده که انقلاب ایران، انقلاب نوار کاست بود یعنی یک رسانه کوچک منشا یک انقلاب بزرگ شد.

هاشمی اظهار کرد: امام خمینی(ره) تلویزیون و رادیو و خبرگزاری نداشت اما در آن شرایط توانست با گفتار خود با مردم ارتباط برقرار کند و توانست شجاعتی را به مردم تزریق کند که وارد صحنه شوند.

وی بیان داشت: در اوایل انقلاب رسانه های زیادی در کشور وجود نداشت ،اما امروز دارای رسانه‌های زیادی هستیم و اگر همچنان سنتی عمل شود شکست قطعی خواهد بود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ناچاریم رسانه‌ و سازمان‌ هوشمند باشیم و ضعف‌های خود را برطرف کنیم در غیر این صورت مخاطبان خود را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.