علی صالحی  روز یکشنبه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم هرمزگان با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به روند ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان افزود: علاوه بر آشکارسازی نقاط پرتصادف و حادثه خیز،  ضرورت دارد به منظور فعال سازی دوربین‌های ترافیکی جهت ثبت تخلف های رانندگی در نقاط مذکور و همچنین رفع نواقص احتمالی دوربین‌های موجود نیز اقدام شود.

وی با تأکید بر رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی روستاهای گنو و خون سرخ از توابع شهرستان بندرعباس گفت: آشکارسازی مسیرها و نقاط حادثه خیز، افزایش گشت های نامحسوس و بهبود وضعیت راه ها به ویژه در نقاط پر تصادف ، حضور و نظارت ویژه پلیس راهور و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت ، نصب تابلو و علائم ترافیکی، گاردریل و نصب و مکانیزه کردن پل های عابر پیاده می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و کاهش خسارات جانی و مالی مؤثر باشد.

پلاک کوبی و احراز هویت ۱۹ هزار و دویست نفر شتر در هرمزگان

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان ،در پی ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شترهای سرگردان ،از مجموع  حدود ۲۱ هزار نفر شتر موجود در مناطق مختلف استان ، تعداد ۱۹ هزار و دویست شتر پلاک کوبی و احراز هویت شده اند.

صالحی بر لزوم تسریع در روند شناسایی و پلاک کوبی این احشام توسط دستگاه های مسوول با رعایت حقوق حیوانات به منظور  اجتناب از آزار و آسیب دیدن آنها و تکمیل روند احراز هویت آنها تا پایان سال جاری تأکید کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین لزوم احداث آبشخور مناسب و متعدد برای این احشام توسط اداره کل جهاد کشاورزی را متذکر شد و این موضوع را در کاهش حوادث جاده ای  ناشی از تردد آنها در محورهای مواصلاتی استان حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.