فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان کم‌ترین میزان رفع تصرف در دی‌ماه امسال را مربوط به شهرستان بندرلنگه اعلام کرد.

رحیم اسفندیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم‌چنین ۳فقره پرونده تخریب و تصرف در شهرستان بندرعباس و حاجی آباد در دی‌ماه امسال تشکیل شده است.

وی در خصوص بیش‌ترین تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی را به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بندرعباس، رودان و میناب عنوان کرد که در مجموع ۲۶ تماس تلفنی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان ادامه داد: مامورین یگان حفاظت این اداره کل هم‌چنین در منطقه حسنلنگی یک باب کوره ذغال غیرمجاز که توسط افرادی ناشناس در این منطقه احداث شده را منهدم کردند.  

اسفندیاری اضافه کرد: اراضی کشور سرمایه ملی هستند که به نوعی می‌توان از آن به عنوان بیت‌المال نام برد که حفاظت و صیانت از این سرمایه‌های ملی وظیفه همگانی است.

هم اکنون ۶۰ نیروی یگان حفاظت از منابع طبیعی و ۲۵ هزار همیار طبیعت در استان هرمزگان در شناسایی نقاط حساس بحرانی و پیشگیری از تصرف‌ها و حفاظت و حراست از منابع طبیعی مشارکت دارند.

در طول دوران انقلاب اسلامی، تاسیس ۴۰ تعاونی منابع طبیعی و فراگیر تخصصی، احیای ۳۹ هزار هکتار از زمین‌های بیابانی در استان، بیابان زدایی ۲۵ هزارهکتار، صدور بیش از ۸۰ درصد سند مالکیت زمین، تولید ۶۰ گونه درختی، اجرای ۳ هزار سازه آبخیزداری و ۴۸ هزار هکتار جنگل کاری در استان انجام شده است.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.