فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در برنامه خبری ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر اظهار داشت: سطح بارندگی های اخیر در استان هرمزگان بسیار گسترده و کم سابقه بوده است.

وی افزود: بر اثر حجم بالای بارندگی‌ها شاهد وقوع سیل در شهرستان های جاسک و بشاگرد در شرق این استان بودیم که از همان ساعات نخست بروز سیل، تمامی دستگاه‌های اجرایی، ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای هلال احمر که از قبل در آمادگی کامل بودند، روند امدادرسانی و ارائه خدمات به مناطق سیل زده را آغاز کردند.

همتی تصریح کرد: سایر نیروها از جمله نیروی دریایی سپاه و ارتش و مجموعه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و بسیج نیز در منطقه حضور یافته و به طور شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

استاندار هرمزگان گفت: اسکان اضطراری ساکنان روستاهای سیل زده با ایجاد کمپ های اسکان، انجام شده و با کمک نیروهای حاضر در این مناطق تامین نیازهای مردم در این مناطق همچون غذای گرم و توزیع اقلام مورد نیاز انجام شده و ادامه دارد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.