هم‌رزم شهید سپهبد سلیمانی با بیان این جمله که؛ حاج قاسم سلیمانی تنها به ایران و جهان اسلام تعلق نداشت، شخصیت، منش و دکترین فکری و رفتاری به گونه‌ای بود که بسیاری از مظلومان دنیا به او دل بسته بودند.

حجت‌الاسلام محمد کاظمی کیاسری پنج‌شنبه شب در مراسم گرامی‌داشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بیان نقش جهانی حاج قاسم به ماجرای دیدار حاج قاسم سلیمانی با پوتین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تئوریسین‌های اروپایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ژنرال‌های روسی تمام قد به احترام حاج قاسم می‌ایستادند،  اضافه کرد: در میدان نبرد سوریه، ژنرال‌های مطرح روسی حضور داشتند که همگی شجاعت، دلاوری و تدبیر حاج قاسم سلیمانی را می‌ستودند و فرامین او را در صحنه نبرد حتی به قیمت جان‌شان اجرا می‌کردند و به او باور و ایمان قلبی داشتند.

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه در این رابطه به بیان ضرورت‌های حضور سپاه قدس در جنگ با دشمنان در بیرون از مرزهای ایران بیان داشت: یکی از فلسفه‌های تشکیل حکومت اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) شنیدن درد مظلومان جهان و یاری کردن آنهاست.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان غیور مکتب خمینی شریف یاد کرد که پیام انقلاب اسلامی و رسالت این انقلاب در شنیدن درد مظلومان دنیا را به خوبی انجام داد و در این راه نیز با اخلاق، متانت، شرافت و شجاعت به رستگاری رسید.

وی گفت: غلبه بر هیمنه جریان‌های تروریستی تا دندان مسلح در سوریه تنها به همت سردار سلیمانی امکان‌پذیر بود و در میدان نبرد نیز واجد چنان ویژگی‌های منحصربفردی بود که تک تک مدافعان حرم  را عاشق خود کرده بود.

دکترین شهید سلیمانی تا نابودی استکبار ادامه دارد

هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: گفت: شهید سلیمانی دکترین و مکتب مقاومت را در ابعاد و اشکال جدید و منحصربفردی پایه‌ریزی کرد که تا نابودی استکبار ادامه خواهد داشت.

به گفته حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری، دشمنان با جنگ نیابتی به دنبال تغییر نقشه منطقه و ایجاد محیط امن پیرامون رژیم صهیونیستی بودند تا جریان مقاومت را برای همیشه نابود کنند.

وی اضافه کرد: تحقق وعده الهی سبب شد تا سردار دلاوری همچون حاج قاسم سلیمانی تمامی طراحی‌های جنایت‌کارانه این تروریست‌های کودک‌کش را نقش بر آب کند و اکنون خون او نیز الهام بخش جریان‌های مقاومت در منطقه و جریان‌های آزادی‌خواه عالم است.

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه گفت: برخی‌ها می‌گویند چرا سردار سلیمانی سوریه می‌رفت چرا این همه خرج در سوریه می‌شود، درحالی که حاج قاسم برای سوریه حق ماموریت نمی‌گرفت او که برای عروسی پسرش پول نیاز داشت.

کاظمی کیاسری با بیان اینکه مدافعان حرم برای سوریه حقوق نمی‌گرفتند، به ذکر خاطره‌ای از دخترشهید یکی از مدافعان حرم لشکر فاطمیون افغانستانی اشاره کرد که پدرش شش‌ماه سوریه توسط داعشی‌ها سربریده شد و جنازه‌اش سوزانده بودند اما خانوده‌اش سه ماه کرایه منزلشان نداشتند.

وی رمز محبوبیت حاج قاسم را داشتن تفکری وسیع و اندیشه‌ای دانست که مرزهای خاکی را بر هم زده بود و از او یک چهره محبوب و شجاع ساخت تا جایی که همه افراد، گروه‌ها و اندیشه‌ها برای او احترام ویژه‌ای قائل بودند.

حاج قاسم شجاع و اهل تدبیر بود

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه وابسته نبودن سردار دلها به جریان‌ها و جناح‌های سیاسی را یکی دیگر از رمزهای درخشش شخصیت و محبوبیت حاج قاسم برشمرد.

کاظمی کیاسری شجاعت و نترس بودن را از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی عنوان مرد و افزود: وی در عین حال اهل تدبیر بود و فقط کلامش حفظ اقتدار، عزت و وحدت ملت ایران بود و این راه را در تبعیت از ولایت می‌دانست.

هم‌رزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه حاج قاسم آن سردار دلها چهره‌ای متعلق به همه نگاه‌ها و تفکرات و سلایق بود، ابرازداشت: صحنه‌های بی‌نظیری از حماسه حضور مردم برای وداع با سردار رشید اسلام خون تازای به رگ مقاومت اسلامی در منطقه جریان داد که به خواست خداوند به رخدادهای بسیار بزرگی منتهی خواهد شد.

وی ضمن بیان خاطراتی از کشتار وحشیانه داعشی‌ها در سوریه، گفت: یک چچنی که به داعشی‌ها پیوسته بود می‌گفت ما قرار نبود به سوریه  و عراق بیایم، خدا لعنت کند عربستان و اسراییل و آمریکا که می‌گفتند تا سیدحسن نصرالله هست شما نمی‌توانید ایران را بگیرید.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری ادامه داد: این چچنی می‌گفت آمریکا و عربستان می‌گفتند تا زمانی که شیعیان عراق هستند نمی‌توانید وارد ایران شوید و تنها راه شکست نصرالله، سوریه است.

دلاوری‌های حاج قاسم الهام‌بخش جریان‌های مقاومت است

وی هم‌چنین خطاب به افرادی که پوستر حاج قاسم را پاره کردند، گفت: اگر حاج قاسم برای جنگ با داعش به سوریه نمی‌رفت امروز شماها دیگر در خیابان نبودید و بخواهید عکس این سردار دلها را پاره کنید.

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه افزود: حاج قاسم همه فرزندان این سرزمین را به مثابه فرزندان خودش می‌دانست و برای امنیت و آرامش همه از جان خود در میدان‌های مختلف نبرد می‌گذشت.

وی اضافه کرد: آنها که به عکس حاج قاسم اهانت کردند هم بدانند که او آنها را نیز فرزند خود می‌داند و ناظر چنین صحنه‌هایی است.

هم‌رزم شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهارداشت: فرهنگ مقاومت هیچ‌گاه نام و دلاوری‌های حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد بلکه خون او الهام‌بخش تمامی جریان‌های مقاومت و به اتفاقات عظیمی منتهی خواهد شد که تحقق وعده الهی است.

آیین بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی به همت شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در استان هرمزگان با مداحی سید محسن بنی‌فاطمه مداح اهل بیت‌(ع) همراه بود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.