فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران هرمزگان که در شهرستان جاسک برگزار شد، اظهار داشت: همه ملت ایران، ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی و دولت در کنار سیل زدگان و در حال کمک به آنها هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی به موقع پای کار آمده و اقدامات اولیه را انجام دادند و امیدواریم با تداوم این اقدامات و کمک ها، شرایط در این منطقه بهبود یابد.

همتی تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای سپاه و بسیج و ارتش به طور شبانه روزی در این منطقه در حال تلاش برای ارائه خدمات به مردم هستند تا شاهد بهبود شرایط در مناطق سیل زده باشیم.

وی ابراز داشت: متاسفانه بر اثر وقوع سیل خسارت‌های قابل توجهی به جاده ها، تاسیسات آب و برق و تلفن، خانه ها و لوازم منزل مردم، زمین های کشاورزی، قایق ها و وسایل صیادی، مدارس و دیگر بخش ها در روستاهای سیل زده شرق هرمزگان از جمله در شهرستان جاسک وارد شده است.

همتی تاکید کرد: باید به سرعت برآورد دقیق از میزان خسارت ها انجام شود تا گزارش آن به وزارت کشور و دولت ارائه و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت ها تخصیص یابد.

وی در این نشست یکی از مهمترین راهکارها جهت کنترل و مهار سیلاب در این منطقه را احداث چندین سد عنوان کرد و گفت: طرح هایی برای احداث تعدادی سد در این منطقه وجود دارد که باید هر چه سریعتر نسبت به ساختن این سدها بر روی رودخانه های بزرگ این منطقه اقدام شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با احداث سد می توان علاوه برمهار و کنترل آب در زمان وقوع سیلاب، از آب ذخیره شده در این سدها برای کشاورزی و شرب نیز استفاده شود.

لزوم تسهیل در صدور مدارک مورد نیاز مردم در مناطق سیل زده

استاندار هرمزگان در نشست دیگری با رییس کل دادگستری هرمزگان نیز با طرح  مشکلات اسنادی مردم در سیل اخیر خواستار تسهیل در صدور مدارک مورد نیاز شد.

همتی بیان داشت: در این سیل بسیاری از مردم اسناد و حتی مدارک شناسایی خود را از دست داده اند که باید در جهت تسهیل در صدور مدارک همکاری لازم انجام شود.

علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نشست از مردم خواست با مراجعه به دادگستری شهرستان جاسک نسبت به صدور گواهی موقت و رفع مشکل اسنادی در اسرع وقت اقدام کنند.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک وارد شده است.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.