میرهاشم خواستار روز سه شنبه در نشست شورای اداری بندرخمیر افزود: ساماندهی فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که متولیان امر باید اهتمام بیشتری بر آن داشته باشند تا بستری برای دامن زدن به شایعات ایجادنشود.

وی بیان داشت: افرادی بدون مجوز و یا مجوز درشبکه‌های مجازی اقدام به ایجاد کاناهای خبری کرده‌اند که در برخی از کاناها خبرهایی ابه نقل از یک مدیر و یا مسوولی منتشر می‌شود که از آن بی‌خبر هستند که این شایسته نیست.

فرماندار بندرخمیر همچنین در این نشست بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: یکی از ضرورت‌های فعلی در دستگاه‌های اجرایی تکریم ارباب رجوع است و دستگاه‌ها باید این امر را جدی بگیرند.

خواستار گفت: پسندیده نیست که ارباب رجوع ابه فرمانداری مراجعه کند و بنده و معاونان پیگیر کار ارباب رجوع در دستگاه اجرایی موردنظر باشیم.

وی ادامه داد :حتی اگر به دلایل قانونی کار مردم  مشکلی داشته باشد، باید با اخلاق نیک و حوصله کافی این موضوع را برای ارباب رجوع توضیح دهیم.

فرماندار بندرخمیر همچنین تاکید کرد: مرخصی و ماموریت مدیران بایستی با هماهنگی فرمانداری باشد و مدیران باید در مواقع حساس و بحرانی در شهرستان حضور داشته باشد تا بتواند مشکلات شهرستان را به نحو احسن انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرستان بندرخمیر سال آینده میزبان همایش بزرگ سرمایه‌گذاری و فرصت شغلی با حضور مسوولان کشوری و استانی، صاحبان سرمایه و کارآفرینان است که هم اکنون مقدمات برگزاری این همایش درحال انجام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرخمیر در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری اظهارکرد:هدف ما تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است و در این راستا همه مدیران برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات تلاش می‌کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی همه باید مردم را به مشارکت در امر انتخابات تشویق و ترغیب کنیم و از تبلیغ به نفع اشخاص خودداری نماییم.

برای کنترل وپایش فضای مجازی کارگروه تشکیل شود

مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی بندرخمیر نیز خواستار شد: برای کنترل و پایش فضای مجازی، کارگروه فضای مجازی در شهرستان تشکیل شود.

قنبری یادآورشد: گاهی خبرهای ضد و نقیضی از سوی برخی از کانال‌های خبری منتشر می‌شود که با اصل واقعه مطابقت ندارد که لازم است برای کنترل این فضا کارگروهی تشکیل شود.

وی دراین نشست همچنین در خصوص آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی خمیر گفت: با توجه به اینکه اجرای این طرح برعهده اداره راه وشهرسازی و از محل منابع فرهنگی است، در سال ۹۷ حدود یک میلیارد ریال و در سالجایر نیز ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این طرح جذب شده است.

مدیرفرهنگ وارشاداسلامی بندرخمیر اظهارداشت: برای تکمیل و تجهیز امکانات این فرهنگسرا در مجموع اعتباری حدود پنج میلیارد ریال لازم است.

قنبری به برگزاری نمایشگاه کتاب از ۲۰ دیماه در بندرخمیر اشاره کرد وگفت: در این نمایشگاه که تا دهم بهمن ماه ادامه دارد، پنج هزار عنوان کتاب در قالب ۲۵ هزار جلد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، ادبیات، تاریخ، دین ومذهب و رمان ارائه می‌شود.

وی گفت: باتوجه به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد و برون سپاری بخشی از فعالیت خود، این اداره اقدام به راه اندازی و تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله انجمن موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره کرده است.

امام جمعه موقت بندرخمیر، جهادکشاورزی، راهداری و اداره آب وفاضلاب شهرستان نیز در نشست شورای اداری به بارندگی و خسارت‌های سیل به این منطقه پرداختند وخواستار راهکار وچاره اندیشی درزمان بحران شدند.

امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر با قدردانی از عملکرد آب وفاضلاب شهرستان، از این مجموعه خواست تمهیداتی اندیشیده شود تا درهنگام بارندگی و بحران تاسیسات زیربنایی آبفا متحمل خسارت کمتری شود و شاهد قطعی کمتر آب در شهرستان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعید سالاری همچنین خواستار توجه بیشتر اداره راهداری به راه‌های روستایی شهرستان خمیر شد.

وی درادامه به رشادت‌ها و ویژگی هایاخلاقی سردار شهید سلیمانی پرداخت وگفت: از مدیران شهری شهرستان انتظار می رود به پاس ایثار و رشادت‌های این سردار شهید، میدانی را در شهرستان خمیر به نام ایشان نامگذاری کنند.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان بندرخمیر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شهرستان بعد از بارندگی اخیر گفت:عملیات ریزش برداری و پاکسازی راه‌هایی که در اثر بارندگی‌ اخیر دچار خسارت شده، درحال انجام است.

علی امیری همچنین اظهارکرد: محور روستایی پرکان، گیشو، تنگ اشکن و آل موسی باز و رفت وآمد در آن برقرار است.

کمال رییسی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرخمیر نیز اظهارکرد: در بارندگی اخیر هیچگونه خسارتی از لحاظ فیزیکی به مزرعه‌های کشاورزی و تاسیسات آبیاری این شهرستان وارد نشده است.

نماینده آب و فاضلاب شهری شهرستان بندرخمیر نیز در این نشست گفت: حجم خسارت به خطوط انتقال آب در بارندگی‌ اخیر نسبت به دفعه‌های قبل بیشتر بوده است.

او گفت: در این بارندگی ۸نقطه از خط انتقال آب شهرستان دچار شکستگی شد که امیدواریم با تلاش‌های نیروهای آب و فاضلاب این مشکل حداکثر تا امروز سه شنبه حل شود.

سلیمانی فرمانده دریابانی بندرخمیر نیز در این نشست خواستار احداث پارکینگ برای مالکان شناورهای صیادی و تفریحی در بندرخمیر شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خمیر نزدیک به ۲۰۰ فروند قایق  صیادی و  تفریحی دارد، احداث پارکینگ مناسب برای این تعداد از شناورها لازم است.

در بارندگی های اخیر؛ خط لوله انتقال آب بندرخمیر براثر سیلاب و طغیان رودخانه فصلی درهشت نقطه دچار شکستگی و آب بردگی شد که موجب قطعی آب در مرکز شهر و روستاهای اطراف آن شد.

هم اکنون سه اکیپ برای ترمیم این شکستگی‌ها مشغول کار هستند که امید می‌رود این خط لوله در کوتاه ترین زمان ممکن ترمیم شود.

احمد غیبی، معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز پیش از این به ایرنا گفت: خط لوله ۷۰۰ میلی‌متر انتقال آب شرب بندرخمیر که دچار آب‌بردگی شده به زودی ترمیم خواهدشد و تا آن زمان از تانکر برای تامین آب شرب استفاده می‌شود.

شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.