مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در مدت ۹ماهه امسال در مجموع هفت میلیون و ۱۵۴ هزار و  ۲۱۵ تن فرآورده نفتی بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد.
الله مرادعفیفی پور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دراین مدت همچنین ۱۲میلیون و ۸۹۵هزار و ۴۷۴ تن فرآورده نفتی با افزایش پنج درصدی کابوتاژ(کاربری) و ۶۶ هزار و ۶۱ تن نیز با افزایش ۸۳.۵ درصدی ترانزیت شد.
وی بیان داشت: در این مدت حجم صادرات غیرنفتی نیز در بندر شهید رجایی به ۲۵ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۱۰ تن و واردات غیرنفتی به پنج میلیون و ۳۰۲هزار تن رسید.
وی بیان داشت: همچنین از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال ۲ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۳۵تن کالای غیرنفتی با افزایش ۹ درصدی ترانشیپ، ۱۹۱هزارتن کابوتاژ(کران بری) و ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن ترانزیت شده است.

جابه جایی ۵۶میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی دربندرشهید رجایی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآورشد:
۵۶ میلیون و ۴۷۹ هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی در مدت ۹ماهه امسال در این بندر جابه جا شد که در همسنجی با پارسال هفت دهم درصد افزایش یافته است.
عفیفی پور ادامه داد: این میزان شامل ۳۶میلیون و ۳۶۳ هزار و ۳۳۶ تن کالای غیرنفتی و ۲۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۵۰ تن فرآورده نفتی است.
ثبت ۱۴درصدی ورود کشتی به بندرشهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابرازداشت: از ابتدای فروردین سالجاری تا پایان آذرماه امسال، سه هزار و ۱۹۰فروند شناور در بندر شهید رجایی پهلو گرفت که در همسنجی  با پارسال ۱۴.۳درصد افزایش نشان می دهد. 
وی گفت: ۲ هزار و ۵۳۸فروند مربوط به کشتی های با تناژ بالای هزار تن با افزایش هشت درصدی و ۶۵۲فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن با افزایش ۴۷ درصدی بوده است.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند. 
این بندر مهم و راهبردی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است. 
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.