در این مجمع که روز یکشنبه با حضور سهامداران بزرگ فولاد هرمزگان برگزار شد، سرمایه این شرکت با شصت و شش و هشت دهم درصد افزایش، از ۱۵۰۰میلیارد تومان به حدود ۲۵۰۰میلیرد تومان رسید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان موارد استفاده از افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی به منظور تامین و تقویت سرمایه در گردش اعلام کرد.

فرزاد ارزانی افزود: تامین مالی طرح های داخلی شرکت یکی دیگر از موارد استفاده از افزایش هزار میلیارد تومانی سرمایه فولاد هرمزگان است.

وی از بهبود عملکرد کمّی و کیفی شرکت و اجرای طرح هایی برای افزایش تولید از یک و نیم میلیون تن به ۲میلیون تن در سال به عنوان دیگر برنامه های شرکت نام برد.

افزایش ۱۹درصدی صادرات در شرایط تحریم

مدیرعامل فولاد هرمزگان پس از برگزاری مجمع عمومی در یک نشست خبری از سهم صادراتی ۵۳درصدی فروش فولاد هرمزگان از ابتدای امسال تا پایان آذر خبر داد و تصریح کرد: با وجود شرایط تحریم، صادرات شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹درصد افزایش یافته است.

ارزانی اضافه کرد: بازارها و مشتریان خارجی جدید برای محصول تولیدی فولاد هرمزگان شناسایی شده و رویکرد افزایش صادرات همچنان در دستور کار است.

این مدیر صنعتی یادآور شد: مجموع فروش داخلی و خارجی شرکت از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۱۶درصد افزایش داشته و درآمد شرکت نیز با ۷۰درصد افزایش، از ۲۴۷۸میلیارد تومان در پایان پاییز ۹۷، به ۴۲۳۰میلیارد تومان در پایان پاییز امسال رسیده است.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

 واحد احیاء مستقیم (کارخانه آهن سازی) با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در اسفند ماه ۱۳۸۷ راه اندازی شد.

سال ۱۳۸۹ واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر می باشد.

 همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.

این واحد صنعتی برای ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۶ هزار نفر بصورت غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده که با اجرای طرح توسعه، این میزان به تعداد ۳ هزار نفر بصورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر غیرمستقیم افزایش می یابد.

فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان بیشتر از نوع فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد است.

تختال های تولیدی این شرکت در خط نَوَرد گرم، بیشتر برای پروفیل سازی، لوله های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می گیرد و ورق های تولیدی در نَوَرد سرد جهت ورق بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی از جمله یخچال، بخاری و ورق های قلع اندود و گالوانیزه کاربرد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.