سردار سرلشکرسید یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۵۰۰شهید هرمزگان افزود: حدود ۲۰۰ کشور مستقل در جهان داریم اما رهبری دلسوز، خردمند، حکیم، مهربان مانند رهبر انقلاب ندارند.

وی بیان کرد: داشتن چنین رهبری یک نعمت الهی می‌باشد و مطمئن هستم که خداوند متعال به کشورمان عنایت داشته زیرا دارای حکومت اسلامی و شکست‌ناپذیر است.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در آخرین روز از کنگره ملی ۱۵۰۰شهید هرمزگان در بندرعباس اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۳میلیون نفر از کل جمعیت کشور در سنین ۱۵ تا ۴۰سال قرار دارند که نشان از جوان بودن و زندگی با فرهنگ عاشورایی است.

سردار سرلشکر صفوی ادامه داد: با همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهی کل سپاه امسال در چند استان کشور کنگره شهدا برگزار شده است و برخی از این مراسم‌ها با انسجام قابل تقدیر به نوعی در سطح ملی تاثیرگذار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره که به همت مردم و مسوولان ولایت‌مدار استان برگزار شده، نمونه بارزی از برگزاری مراسم‌های تاثیرگذار شهدای این استان به شمار می‌رود که مدتی حال و هوای شهر بندرعباس را تحت تاثیر قرار داده است.

دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا یادآور شد: این مراسم بزرگ باعث شده در سراسر هرمزگان برنامه‌های بسیاری برای محرومیت‌زدایی صورت گیرد و روزنه‌ای برای ورود به سیره و سبک زندگی ایثارگران گشوده است.

سردار سرلشکر صفوی اضافه کرد: کنگره ۱۵۰۰ شهید، اندیشه، تفکر، اخلاق و رفتار شهیدان این استان و ایثارگری شهدا را به نسل‌های حاضر و آینده نشان می‌دهد تا با تامل به افتخارات بزرگ‌تری دست پیدا کنند.

خون پاک شهدای مدافع حرم، راه قدس را باز می کند

-دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح در ادامه سخنانش اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و امروز نیز شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کنند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی افزود: امسال در اربعین حسینی چندین میلیون نفر به کربلا رفتند و این راه را خدا برای ملت‌های آزادی‌خواه قرار داده است.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز با یاری خداوند، شکست‌های بزرگ‌تری در انتظار همه کسانی است که با دست‌های پنهان و آشکار علیه ملت ایران توطئه، ناامنی، جنگ اقتصادی و تحریم به راه انداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گذشت۳۱سال از پایان جنگ تحمیلی، باعث شده تحلیلی از بازتاب‌های بین‌المللی رشادت‌های فرزندان هرمزگان در دفاع مقدس را به صورت خلاصه در این کنگره بیان شود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: محصول این فداکاری‌ها شکل‌گیری مکتب و نظریه و ژئوپلتیک و یا جبهه مقاومت می‌باشد که در منطقه فراگیر شده و نتیجه آن مقابله با ظلم و ستم استکبار و قدرت مالی و پولی است.

رحیم صفوی ابراز کرد: مردم مظلوم یمن بعد از ۵ سال مقاومت، درس تلخی به ائتلاف برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد داد که روزی چند میلیون دلار هزینه می‌کنند اما یمنی‌ها با درسی که از شهدای ما آموختند به مقاومت ادامه می‌دهند.

آیین پایانی این کنگره امروز پنج‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه هرمزگان و سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا ادامه می‌یابد.   

محمد رحمان نظام‌ اسلامی، گوینده و مجری پیشکسوت صداوسیما کار اجرای این دوره از کنگره ملی شهدای استان هرمزگان برعهده دارد.
در کنگره ملی یک‌هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان صادق آهنگران نیز مداحی می‌کندو از بخش های ابتدایی این کنگره، اجرای سرود حماسی ۳۵ نفر از نوجوانان کانون منتظران ظهور مسجد صاحب الزمان (عج)شهرک تولید بندرعباس" با آهنگسازی مهراب بهرامی آهنگساز برجسته هرمزگانی و کارگردان مستند "خلیل" است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.