فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان اظهار داشت: در مجموعه شهر قدیمی بندرعباس جلوه‌هایی از ساختمان‌ها و اماکن و جاذبه‌های دیگر این شهر از جمله مساجد و بازار همراه با معماری بومی مربوط به ۵۰۰ سال گذشته به نمایش گذاشته خواهد شد که یک مجموعه بسیار زیبا جهت معرفی تاریخ این شهر خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی گذر فرهنگی، هنری و صنایع دستی در زمین‌های کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس، افزود: این مجموعه به محلی برای عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی با معماری بومی تبدیل خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه مردم شناسی خلیج فارس و برکه های موجود در کنار آن، می‌توان یک مجموعه فرهنگی، هنری، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناسب را در این منطقه از شهر بندرعباس ایجاد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: تلاش می‌کنیم این مجموعه به طور کامل تا ۹ ماه آینده با ایجاد تاسیسات مناسب و غرفه‌های زیبا، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی معرفی شده این گذر فرهنگی و هنری می تواند محل مناسبی جهت اجرای برنامه ها و ارائه محصولات صنایع دستی و همچنین حضور و ارائه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.