فرمانده مرزبانی هرمزگان روز یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: نیروهای مرزبانی استان با انجام کارهای اطلاعاتی از قصد یک گروه قاچاقچی مبنی بر انتقال مقادیری سوخت به وسیله یک فروند شناور مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ حسین دهکی بیان داشت: مرزبانان با به کارگیری تدابیر لازم و انجام اقدامات اطلاعاتی، شناور حامل سوخت را در آب‌های خلیج فارس مشاهده و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند با پاره کردن طناب‌های یدک متواری شدند و در نهایت مرزبانان موفق به توقیف شناور گشتند.

سرهنگ دهکی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد، گفت: در بازرسی از این شناور ۱۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش هفت میلیارد و ۶۳۸  میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان با اشاره به تاثیرهای سوء قاچاق کالا بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: نیروهای مرزبانی با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان یافته قاچاق، اجازه هیچگونه فعالیت سودجویانه را در مناطق ساحلی و دریایی این استان نخواهد داد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

موقعیت استراتژیک هرمزگان با ۱۰۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و مرز طولانی از جاسک تا پارسیان به طول ۹۰۰ کیلومتر، باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد این استان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.