الله مراد عفیفی پور روز شنبه در تشریح عملکرد هشت ماهه بندر اقتصادی شهیدرجایی افزود: در این مدت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی به خارج از کشور از ابتدای سالجاری تاکنون  ۲۸.۳ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۳۱ تن فرآورده نفتی با افزایش ۷.۲ درصدی کابوتاژ(کران بری)  و ۶۱  هزار و ۹۹۹ تن نیز با افزایش ۱۰۷ درصدی از بندرشهیدرجایی ترانزیت شد.
صادرات ۲۳ میلیون و ۵۴۰ تن کالای غیرنفتی 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی یادآورشد: همچنین در این مدت ۲۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۴ تن کالای غیرنفتی از این بندر به خارج از کشور صادر شد.
عفیفی پور از ترانشیپ بیش از ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار تن کالای غیرنفتی بندرشهید رجایی به بنادر دیگر منطقه با افزایش ۱۱.۳ درصدی خبر داد. 
وی ادامه داد: کابوتاژ (کران بری) کالای غیرنفتی نیز در هشت ماه اخیر  ۱۸۳ هزار و ۹۱۱ تن، ترانزیت ۹۳۵ هزار و ۵۶۴ تن و  واردات چهار میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۴۹ تن  بوده است.

جابه جایی ۵۱میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی دربندرشهید رجایی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهارداشت: در دوره زمانی هشت ماه نخست امسال، بیش از ۵۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این منطقه ویژه  جابه جا شد که افزایش۱.۱ درصدی داشته است. 
عفیفی پور ابراز داشت: ۳۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۰۱ تن از این کالاها غیرنفتی و ۱۸ میلیون و ۷ هزار تن فرآورده نفتی بوده است.

۲ هزار و ۸۴۱ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد 
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا ابتدای آذرماه جاری، ۲ هزار و ۸۴۱ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد که  نشانگر افزایش ۱۲.۳درصدی نسبت به همسنجی با پارسال است. 
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۷۸ فروند از این شناورها مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن(افزایش ۶.۶ درصدی) و ۵۶۳ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۴۳.۳ درصدی) است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.