به گزارش ایرنا،  آیین گشایش این رویداد بین المللی، که باحمایت و همکاری معاونت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشارکت کشورهای عضو اکو و همت سازمان منطقه  برپا شده است، امروز چهارشنبه با حضور محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو ، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد، ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛  و فعالان حوزه گردشگری از نقاط مختلف کشور برگزار شد.  

همایش مشترک تحصصی مدیران گردشگری کشور و مقامهای کشورهای عضو اکو ، برپایی کارگاههای تخصصی مدیران و فعالان صنعت گردشگری، برگزاری میزهای مشترک استانی با حضور سرمایه گذاران، مدیران دولتی و مقامهای اکو، نشستهای همکاری سرمایه گذاری بین المللی و جلسه های مشترک هم افزایی و تبادل دانش گردشگری را از سرفصل های برنامه ای این سپوزیوم است که طی دو برگزار خواهد شد.  

 شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه گذاری درحوزه گردشگری، معرفی ظرفیتها و فرصتهای سرمایه پذیری در ایران و کشورهای عضو اکو، شناسایی روشهای جذب گردشگر، تامین منابع مالی توسعه صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب سرمایه و سرمایه گذار در توسعه صنعت توریسم و ارئه بسته های سرمایه گذاری درحوزه گردشگری کشورهای عضو اکو را از جمله اهداف این رویداد عنوان شده است. 

درآیین گشایش این رویداد، مدیرعامل منطقه آزاد کیش طی سخنانی، برگزاری نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش را  فرصتی مغتم برای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور بویژه  ظرفیتهای بی بدیل این جزیره و شناخت جهانی از زیرساختهای مناسب این منطقه برای جذب سرمایه در بخشهای مختلف گردشگری ذکر کرد. 

 غلامحسین مظفری با برشمردن قابلیتهای گردشگری جزیره کیش و زیر ساختهای مناسب حمل و نقل، امکانات اقامتی و خدماتی و جاذبه های طبیعی این جزیره از برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد کیش برای سرمایه گذاری بیشتر و تقویت هرچه بیشتر این زیرساختها خبرداد. 

  وی ضمن تقدیر از همه کسانی که طی چند دهه تلاش زمینه رشد و توسعه و تبدیل جزیره کیش به یکی از  قطب های گردشگری و کانون جذب سرمایه را فراهم کرده اند، بر ضرورت بهره وری هرچه بیشتر از ظرفیتهای موجود تاکید کرد. 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش  همچنین پیشنهاد داد که دبیرخانه دائمی  سمپوزیوم فرصتهای سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش تاسیس شود. 

به گفته کارشناسان، رویداد سازی و برگزاری نشستهای بین المللی یکی از نیاز های و راهکارهای موثر در توسعه و تقویت صنعت گردشگری، بهره برداری از ظرفیتهای فرهنگی، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری، درک مشترک بین اقوام و ملل و افزایش همکاریهای منطقه ای و جهانی بویژه تعامل سازنده با کشورهای همسایه  است. 

سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تأسیس شد. در سال ۱۹۹۲ سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند. در سال ۱۹۹۵ با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو از طریق روش‌های اجتماعی و فرهنگی بصورت تئوری و عملی» سازمان فرهنگی اکو ایجاد گردید.

جزیره گردشگری کیش و کشورهای عضو اکو همکاریهای جدیدی در بخش مختلف بویژه در بخش فرهنگی و گردشگری آغاز کرده‌اند، دفتر همکاری‌های مشترک کیش و مؤسسه فرهنگی اکو، ۱۵ فروردین امسال، با حضور غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدمهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در جزیره کیش گشایش یافت.

اجرای سیاستگذاری‌های مدیریت منطقه آزاد کیش مبنی بر تقویت همکاریهای فرهنگی، رونق صنعت گردشگری، جذب جهانگردان و بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان اکو در توسعه بخش توریسم بین المللی در این جزیره مرجانی از جمله اهداف راه اندازی این دفتر عنوان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.