مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در نوع خود برای اولین بار در استان هرمزگان برگزار می‌شود، در راستای برگزاری کنکره ۱۵۰۰شهید استان هرمزگان است.

رضا کمالی‌زرکانی روز یکشنبه در نشست کمیته فرهنگی نمایشگاه دفاع مقدس افزود: با توجه به حضور قشرهای مختلف و به ویژه خانواده‌ها، کودکان و دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری با موضوع دفاع‌مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است.

وی، برگزاری عکس دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، مسابقه نقاشی، روایتگری جنگ، پخش فیلم‌های مستند و کوتاه جنگ و دفاع مقدس، غرفه‌های عفاف و حجاب و مهدویت، شب شعر خاطره‌گویی رزمندگان، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس نیز بخشی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.  

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلی بندرعباس با مشارکت موسسه نمایشگاه‌های کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام سجاد(ع) و اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار می‌شود.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.