معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای روز سه شنبه در حاشیه آغاز بهره‌برداری یکی از موتورهای هیبریدی در دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران بندرعباس (شهید کُرانی) اظهار داشت: ۱۱ ماه زمان برای تهیه این موتورها که از بهترین موتورهای هیبریدی هستند صرف شده است.

غلامرضا زمانی ادامه داد: هم اکنون این موتورهای هیبریدی در بندرعباس قرار دارند که برای استفاده مراکز دیگر دانشگاه های فنی و حرفه‌ای به سایر استان‌ها ارسال می‌شوند.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای انجام تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه کشور که به روزرسانی کارگاه های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بر عهده دولت قرار داده انجام شده است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه کشور ۳۰ درصد دانشجویان در پایان این برنامه باید در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند که در این راستا باید کارگاه ها تجهیز و رشته‌هایی متناسب با مشاغل جامعه تاسیس شود.

زمانی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب می‌شوند می توانند خلاء موجود بین کارگر ماهر و مهندس را پر می‌کنند.

یکی از کاربردهای موتورهای هیبریدی در صنعت خودروسازی است، این خودروها از ۲ منبع انرژی مختلف برای به حداکثر رساندن بازده استفاده می‌کنند.

صنعت خودرو در دنیا به سمت توسعه خودروهای برقی و به ویژه هیبریدی در حال حرکت است، این موضوع از آمار مختلف نیز بر می آید به طوریکه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ و نیم درصد مجموع تولید خودرو در جهان متعلق به خودروهای برقی بود و این سهم سالانه در حال افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.