هنوز مدت زمان زیادی از حادثه آتش سوزی کپسول گاز در بندرعباس که در  جریان آن چهار نفر جان خود را از دست دادند، نگذشته، که شب گذشته نیز یک حادثه دیگر در این استان رخ داد.

بخشدار مرکزی شهرستان میناب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انفجار سیلندر گاز در روستای تلنگ به هنگام پخت غذا در یک اتاق کارگری اتفاق افتاده است.

علی مهرانی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، بیان داشت: در جریان این انفجار یک نفر در دم جان باخته و پنج نفر دیگر با سوختگی بیش از ۷۰ درصد در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

۳۱ شهریورماه امسال بر اثر آتش سوزی یک باب منزل مسکونی در شهرک توحید بندرعباس، چهار نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دچار جراحت‌های بالایی شدند.

جان باختگان یک دختر پنج ساله، یک مادر باردار ۳۸ ساله ،یک دختر ۱۸ ساله و یک مرد ۵۹ ساله بودند که به دلیل شدت جراحت های وارد شده جان خود را از دست دادند.

پزشکان تلاش بسیاری برای نجات جان نوزاد مادر باردار انجام دادند، اما متاسفانه به دلیل درصد بالای سوختگی مادر و شدت جراحت های وارد شده، نوزاد نیز مرده به دنیا آمد.

علت این حادثه نیز نشت گاز و انفجار کپسول از سوی کارشناسان آتش نشانی اعلام شد.

استان هرمزگان در کنار منابع انرژی واقع شده، اما متاسفانه تا به امروز از نعمت بهره‌مندی از گاز طبیعی محروم بوده است.

البته در سالهای اخیر گام‌های خوبی در جهت گازرسانی به این استان انجام شده و در برخی از روستاها و شهرها نیز طرح‌هایی در دست اجرا است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.

۲۵ هزار خانوار هرمزگانی زیر پوشش طرح‌های گازرسانی هستند

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: تاکنون ۲۵ هزار خانوار هرمزگانی زیرپوشش طرح‌های گازرسانی قرار دارند.

فواد حمزوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، بستک، درگهان قشم، پارسیان و بندرخمیر مشترک گاز خانگی داریم.

وی افزود: هم اکنون امکان دسترسی ۲۲هزار و ۵۰۰ خانوار در بندرعباس به گاز شهری فراهم شده و حدود ۱۰درصد از این تعداد برای گرفتن اشتراک اقدام کرده اند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان، در هشت سال گذشته ۲۰درصد شهر بندرعباس گازدار شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده ۸۰ درصد این شهر گازدار شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳شهریور امسال نیز عملیات اجرایی مرحله‌های ۶ و ۷ گازرسانی شهر بندرعباس با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغازشد.

حمزوی با اشاره به تلاش‌های در دست انجام به منظور تسریع در گازرسانی به اقصی نقاط استان هرمزگان، بیان داشت: گازرسانی به روستای هلر قشم، شهر درگهان قشم، روستاهای محمدآباد و نجات‌آباد، شهر دشتی و مرحله دوم شهر بستک در مجموع با اعتبار ۴۴۰میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت امسال در هرمزگان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.