مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز جمعه دراین زمینه گفت: تعرفه های غربال شنوایی دولتی ۲۱۵ هزار ریال و غیر دولتی ۴۶۶ هزار و ۴۴۰ ریال است و بهترین زمان برای انجام غربال شنوایی نوزادان از بدو تولد تا یک ماهگی می باشد.

غلامحسین رنجبر در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه های غربالگری در محل زایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر هستند که طی سه مرحله است و پس از مراجعه به پزشک متخصص در صورت نیاز به مداخله های طبی و درمانی نوزادان، عمل کاشت حلزون انجام می شود.

وی، بهترین زمان اقدام برای کاشت حلزون را بین ۲ تا ۶ سالگی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به والدین در خصوص خطرات اختلال شنوایی، دریافت و پیگیری گزارش های ماهیانه، ارجاع تشخیص و مداخله های پزشکی و مشکلات و راهکارهای افزایش جامعه زیر پوشش، از جمله اقدام های نظارتی بهزیستی در راستای جلب مشارکت والدین است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۲۰ ناشنوا زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که علت بروز این معلولیت مسایل ژنتیکی و ازدواج فامیلی است.

غلامحسین رنجبر بیان داشت: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند و در این راستا باید تلاش شود این معلولیت را به حداقل برسد که مستلزم همکاری خانواده ها، بهزیستی و مراکز تخصصی است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: همچنین برای حمایت بیشتر از دانشجویان و دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا زیر پوشش بهزیستی، کمک هزینه تحصیلی به آنها پرداخت می شود.

به گفته وی؛ کمک هزینه خرید خدمت گفتار درمانی، ارائه وسایل کمک توانبخشی شنوایی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه مسکن، اشتغال و فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان ناشنواست.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به توانمندی و موفقیت های ناشنوایان در زمینه های مختلف یادآور شد: آنها توانسته اند ضمن برگزاری مراسم مذهبی، در فعالیت های فرهنگی و ورزشی سال گذشته شرکت کرده و مقام های برتر استانی و کشوری کسب کنند.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸
 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.