شیخ عیسی قاسم روز چهارشنبه در نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس اظهارداشت: هیج فکری نتوانست اراده امام سجاد(ع) را نقض کند، آن حضرت انسان‌های بزرگ و با اراده قوی را پرورش دادند و تمام لحظه‌های زندگانی انسان‌ها با نفس‌های بزرگ او برای خدا و عظمت الهی پرورش یافت.   

وی با بیان این جمله که؛ با الگوگرفتن از امام سجاد(ع) ذات وجودیت انسان برای خداست، گفت: برای رسیدن به کمال یک راه است و آن راه شناخت باری‌تعالی است و از این مسیر است که می تواند که به سلوک و کمال برسد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: هر لحظه عبادت برای رسیدن به کمال است و زمین انسان را پرورش می‌دهد و در نهایت آن زمین است که انسان را به خود می‌گیرد، لذاهمین زمین نیز به موجودیت انسان نیاز دارد.

به گفته شیخ عیسی قاسم، انسان در تاریکی هیچ راه و هدفی ندارد  بلکه هدف خلفت انسان طبق خلقت الهی خارج شدن از تاریکی به سوی نور است و زندگی را به آسایشی کامل به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: مکارم اخلاق فقط پیام ظاهری، معامله انسانی و فقط مودت و رحمت نیست، روح اخلاق است که از فشارهای افراد خلاص شده و برگرفته از صفات باری‌تعالی است اخلاقی که تحت تاثیر امور دیگر قرار نمی‌گیرد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: روح انسانی که پرورش یافت و مورد عصمت خداوند قرار گرفت خواهان خیر و دوری کننده باطل بوده همان مکارمی است که در ذات پیامبراکرم(ص) بوده است.

وی ابرازداشت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجاد(ع) ایمان راسخ و سلامت روح را از خدا طلب می‌کند تا هدف و خواسته خود را از فقط از خداوند باری‌تعالی بخواهد زیرا این زندگی روشنی و شکوه و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

شیخ عیسی قاسم یادآورشد: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌گوید خداوندا ذات مرا از هرگونه پلیدی را پاک کن این بخش روشنی است که امام می‌خواهد با جمال الهی انسان را با کمال برساند چراکه این زیبایی‌ها باعث می‌شود قلب‌ها تسخیر کرده و در مسیر ذات الهی قرار دهد و این مسیر نیز فقط در مسیر الهی محقق می‌شود.

رهبر شیعیان بحرین در پایان اضافه کرد: این درخواست‌های امام سجاد(ع) از خداوند است که اگر زیبایی ظاهری را می‌خواهیم زیبایی ذاتی را فراموش نکنیم اینها همگی در راستای به حالت کمال رساندن به روح انسانی است.

نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) با حضور اندیمشندان مسلمان و سایر ادیان صبح چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.
نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) کار خود را با پیام آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس آغاز کرده است.
آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین سخنران و مهمان ویژه امسال کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان است.
پرفسور «آنتوان بارا»، محقق و نویسنده مسیحی سوری‌الاصل ساکن کشور کویت صاحب کتاب 'حسین در اندیشه مسیحیت'، شیخ «هلال بن حسن» از اندیشمندان و فرهیختگان کشور عمان مهمان از دیگر مهمانان خارجی این کنگره هستند.
«حاج آخوند عبدالجبار میرابی» از علمای اهل سنت گرگان و «یوناتت بت کنیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هستند.
در این دوره از کنگره علاوه 'حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده' نماینده ولی‌فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، 'یوناتت بت کنیا' نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، 'حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد حوزه‌های علمیه و رییس سابق دانشگاه علوم و معارف قرآنی، 'حاج آخوند عبدالجبار میرابی' از علمای اهل سنت گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان مهمانان داخلی سخنرانی می‌کنند.
نهمین سال این کنگره برای با همکاری مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و حمایت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی برگزار شده است.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.