نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: مهم‌ترین گفتمانی که نه تنها در جوامع اسلامی بلکه در جوامع بشری امروز می‌تواند اثربخش باشد و مستضعفان عالم را درمقابل جریان و خط استکبار واکسینه کند و به پیروزی برساند، گفتمان مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز چهارشنبه در مراسم برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس افزود: جوامع بشری می‌توانند درس مقاومت، پایداری، ایثار و ایستادگی درمقابل دشمنان خدا را در مکتب صحیفه سجادیه بیاموزند.

وی بیان داشت: نباید در انسجام، وحدت و همدلی امت‌های اسلامی و دیگر امت‌ها با هر قوم، مذهب و هویتی که باشند خدشه ای وارد شود و لحظه ای در مقابل دشمنان و نظام استکباری غفلت کنند که دراین صورت صفوف آن‌ها پراکنده میشود.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان ابرازداشت: صحیفه سجادیه امروز یکی از گنجینه‌های ارزشمند والایی است که از زبان مقام عصمت صادر شده ومی‌تواند در هر کجای عالم تشنگان به معارف الهی را سیراب کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ظرفیت بالای صحیفه سجادیه به‌عنوان زبان فطرت بشر یک زبان و گفت وگوی مشترکی را بین صاحبان ادیان و مذاهب مختلف ایجاد کرده  وامروز می‌تواند ادیان مختلف الهی و مذاهب مختلف اسلامی را دور هم جمع کند و در کنار این سفره با برکت اهل بیت(ع) بنشاند.

وی از محققان واندیشمندان خواست که سوالات نسل بشر و نسل جوان را احصا کرده و پاسخ نیازهای آن‌ها را از دل کتاب مقدس صحیفه سجادیه استخراج کنند.

دعا زبان فطرت است

 امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: دعا، زبان فطرت است که مرز مذهبی وقومیتی نمی‌شناسد و متعلق به قوم، مذهب و یا گروه خاصی هم نیست و شاهد هستیم که همه انسان‌ها با این زبان فطرت یعنی دعا با معبودخویش راز و نیاز می‌کنند.

عبادی زاده با اشاره به بیان حضرت علامه طباطبایی درخصوص دعا گفت: ایشان می‌فرمودند عالی‌ترین معارف عرفانی ناب را باید در ادعیه جستجو کنید.

وی یادآورشد: سخنان و کلمات ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) گاهی خطاب به عموم مردم بوده اما در دعا اینچنین نیست زمانی که امامان معصوم با خدا و خالق خویش سخن می‌گویند هیچ محدودیت و مرزی وجود ندارد لذا هرآنچه که در وجود آن بزرگواران و هرآنچه که در ظرفیت علای وجودی ائمه اطهار وجود داشته  در مواجهه با خدا عرضه می‌کردند.

نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) با حضور اندیمشندان مسلمان و سایر ادیان صبح چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.
نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) کار خود را با پیام آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس آغاز کرده است.
آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین سخنران و مهمان ویژه امسال کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان است.
پرفسور «آنتوان بارا»، محقق و نویسنده مسیحی سوری‌الاصل ساکن کشور کویت صاحب کتاب 'حسین در اندیشه مسیحیت'، شیخ «هلال بن حسن» از اندیشمندان و فرهیختگان کشور عمان مهمان از دیگر مهمانان خارجی این کنگره هستند.
«حاج آخوند عبدالجبار میرابی» از علمای اهل سنت گرگان و «یوناتت بت کنیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هستند.
در این دوره از کنگره علاوه 'حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده' نماینده ولی‌فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، 'یوناتت بت کنیا' نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، 'حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد حوزه‌های علمیه و رییس سابق دانشگاه علوم و معارف قرآنی، 'حاج آخوند عبدالجبار میرابی' از علمای اهل سنت گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان مهمانان داخلی سخنرانی می‌کنند.
نهمین سال این کنگره برای با همکاری مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و حمایت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی برگزار شده است.

۷۱۹۵/۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.