فریدون همتی پنجشنبه شب  در آستانه هفته دولت در گفت‌ و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: ازاین مبلغ افزون ۲ هزار ۳۶۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، ۳ هزارو ۶۱۶میلیارد ریال استانی و ۱۵هزارو ۷۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده است.

وی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: از۶۴۴طرح عمرانی دراستان ،تعداد ۶۲۰ طرح با هزینه افزون بر ۱۸ میلیارد و ۴۰میلیارد ریال در هفته دولت قابل بهره‌برداری و ۲۴ طرح به ارزش ۳ هزارو ۶۶۷میلیارد ریال نیز دراین هفته عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

وی افزود: بیش‌ترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی شامل ۱۵۱ طرح به ارزش یک هزارو ۸۰۴میلیارد ریال  و بیش‎ترین میزان اعتبار برای ۶۷ طرح در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار ۴هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال است.

به گفته استاندار هرمزگان، در بین شهرستان‌های استان بندرعباس نیز با ۱۴۴ طرح و اعتباری افزون بر ۶ هزارو ۸۶۰میلیارد ریال حائز بیش‎ترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است.

همتی ابراز داشت: شرکت توزیع برق با ۸۶ طرح و جهاد کشاورزی با اعتبار ۳هزار و۴۰ میلیارد ریال به ترتیب دارای بیش‌ترین تعداد طرح و بالاترین طرح‌های قابل افتتاح هستند.

وی اظهار داشت: همزمان با آیین شروع عملیات اجرایی ۴هزار و ۸۰۰واحد مسکونی (اقدام ملی) به صورت ویدئوکنفرانسی که روز سه‌شنبه پنجم شهریور با حضور ریاست جمهوری برگزار می‌شود، طرح‌های افتتاحی در این بخش نیز توسط مسوولان استان هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس و خمیر اجرا می‌کنند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در تکفیک طرح‌های افتتاحی در بخش‎های مختلف نیز گفت: در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی ۱۵۱ طرح، انرژی ۱۰۰طرح، حمل و نقل ۹۵، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۷ طرح، آموزش و بهداشت و درمان هرکدام ۵۴ طرح، تربیت بدنی ۴۰طرح، صنعت و معدن ۲۹ طرح، رفاه و تامین اجتماعی ۱۵ طرح، ارتباطات و فناروی اطلاعات ۱۲ طرح و در بخش‌های محیط‌ززیست،فرهنگ و هنر (رسانه‌های جمعی و گردشگری) و منابع آب نیز هرکدام یک طرح افتتاح می‌شود.

استاندار هرمزگان در تکفیک طرح‌ها در شهرستان‌ها نیز افزود: ۱۴۸ طرح در بندرعباس، بندرلنگه۶۹، میناب ۶۳، حاجی آباد ۴۵، قشم ۴۴، سیریک ۴۳، رودان ۳۴، پارسیان ۳۲، جاسک ۳۱، بندرخمیر ۲۹، بشاگرد ۲۰ و بوموسی نیز ۳ طرح افتتاح و به ‌بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع در هفته دولت امسال ۶۴۴ طرح در این شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

شهریور سال ۶۰ محمد علی رجایی رئیس جمهوری و محمد جواد باهنر نخست وزیر در یک عملیات تروریستی شهید شدند لذا هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت دولتمردان بزرگ جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که می‌توان از این هفته به عنوان سیمای دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد که هم دولت از دستاوردها و عملکرد خود بگوید و هم دیگران برای اصلاح امور، نقدی بر فعالیت‌های دولت‌ها داشته باشند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.