شهید علی ترکی‌زاده چهارم مهرماه ۱۳۳۱ در روستای رودخانه از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد.

یادگار شنبه و زهرا تا پایان دور ابتدایی تحصیل کرد و بعد از سال‌ها که ازدواج کرد با نان رانندگی در شرکت صنایع فولاد مبارکه اصفهان زندگی‌اش را اداره کرد.

وی که هم‌چون سایر همشهریان خود عزم جبهه و خدمت به مردم و اسلام داشت، راهی منطقه‌های عملیاتی شد و در این جبهه راه و رسم ایثار و مقاومت را آموخت.

شهید ترکی‌زاده ۱۰ آبان سال ۶۱ درحالی که ۳۰سال عمرش سپری می‌شد در منطقه ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و سینه آسمانی شد.

مزار این شهید در روستای رودخانه قرار دارد.

شهید علی ترکی‌زاده حدود یکسال قبل از شهادتش(۱۷ اسفند ۶۰) در یکی از وصیت‌نامه‌هایش آورده ضمن درود به امام خمینی(ره) و سلام بر شهیدان آورده است: شعار همیشگی رهبر و امت، مرگ بر آمریکا یادتان نرود.

این شهید دفاع مقدس در وصیت‌نامه دیگری که یک روز قبل از شهادتش(۹ آبان ۶۱) نوشته به جایگاه پاسدار اسلام اشاره کرده و افزوده است: پاسدار از کجا و به کی خدمت می‌کند، پاسدار در جبهه، اسلام را یاری می‌کند.

به گفته شهید ترکی‌زاده، خداوند بزرگ مرا یاری کرد تا به یاری حسین(ع) بشتابم شما ناراحت من نباشید، راهم راه حسین(ع) و ان‌شالله پایان کارم رسیدن به حسین(ع) است.

وی آورده است: از تمام اقوام و دوستان طلب عفو و بخشش و حلالیت بکنید و فرزندان عزیزم را ببوسید و آن‌ها را در راه اسلام پرورش بده و به دوستان بگو و گوشزد کن اسلام در هطر است باید فداکاری کنند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.