مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در راستای گله مندی مجروحان حادثه داراب از این نهاد گفت: این نهاد تا جایی که در توانش بوده، به مصدومان و مجروحان این حادثه خدماتی ارائه کرده است.

موسی دادی زاده عصر یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار افزود: هفته گذشته کمک هزینه ساخت دست یکی از دانش آموزان مجروح در این حادثه از سوی این اداره کل پرداخت شده است.

وی بیان داشت: این که بگوییم هیچ ارگان و یا سازمانی از جمله آموزش و پرورش به این حادثه دیدگان کمک نکرده و یا کوتاهی صورت گرفته، منصفانه نیست.

 مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: لیست خدمات ارائه شده و یا در دست اقدام به این حادثه دیدگان در اداره تعاون آموزش و پرورش موجود است و افراد می توانند با مراجعه به این تعاون، میزان خدماتی که در قالب بیمه ای و خارج از قالب بیمه ای به این قشر را نظاره باشند.

دادی زاده یادآور شد: همه افراد که به مسافرت یا اردو می روند (ازجمله حادثه دیدگان اتوبوس داراب) تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و اگر حادثه ای نیز اتفاق بیافتد بیمه موظف به جبران آن است.

وی گفت: آموزش و پرورش تمام توان خود را بر مبنای تسکین آلام حادثه دیدگان داراب انجام داده و از این پس نیز انجام خواهد داد اما این نهاد نمی تواند صفر تا صد خدمات را ارائه دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: پرونده حادثه دیدگان اتوبوس داراب در دادگستری موجود است و پیگیری های لازم برای صدور  حکم افرادی که در این حادثه فوت شدند نیز درحال انجام است و هفته گذشته رای صادر شده و در دادگاه تجدید نظر قرار گرفته است.

تصریح کرد: برای افراد دیگری نیز که در این حادثه مجروح شدند، پرونده آن ها در دادگستری در دست پیگیری و صدور نتیجه نهایی قرار دارد.

حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی ساعت ۳:۵۹ صبح جمعه ۱۰ شهریورماه سال ۹۶ به مرکز تماس ۱۱۵ اورژانس اعلام شد و ۱۳ خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند.
بنا براین گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
این حادثه ۹ کشته و ۳۴ مجروح برجا گذاشت.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.