رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ما بیش از هرزمانی در شورای پنجم با مردم با تمام محلات شهر بندرعباس ارتباط داریم، شاید نفوذ ما در محلات متفاوت باشد اما سعی کردیم حتی در بودجه 98 شهرداری نیز تمامی محلات را ببینیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، فیصل دانش در نشست خبری رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در گذشته نگاه شوراها به حضور خبرنگاران در صحن علنی شوراها مثبت نبود اما امروز برای حضور خبرنگاران در صحن شورا کمبود صندلی داریم و از این امر بسیار خرسندیم.

وی افزود: ما در شورای پنجم سعی کردیم ارتباط و پاسخگویی خود به خبرنگاران را افزایش دهیم و ابزارهای زیادی را برای اطلاع‌رسانی به کار گرفته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: هرکسی بر صندلی شورا بنشیند دچار چالش‌هایی می‌شود، تفکر گروهی ما آن‌قدر رشد نکرده تا بتوانیم کار گروهی انجام دهیم و باید پختگی در افکار ما ایجاد شود تا توجه بیشتری به دموکراسی شود، ما باید تاب و تحمل انتقادات یکدیگر را داشته باشیم.

دانش عنوان کرد: شورای پنجم از ابتدای کار خود تا امروز 130 جلسه رسمی داشته که در مقایسه با شوراهای گذشته قابل‌توجه است، با وجود اختلاف‌نظرهایی که بین اعضا وجود داشته اما این تعداد جلسه به این معنی است که حدود 300 جلسه کمیسیون داشته‌ایم و اعضای شورا زمان زیادی برای مطالبات مردم صرف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا در کمیسیون‌های مختلفی که در ادارات مختلف برگزار می‌شود به‌عنوان نماینده مردم حضور پیدا می‌کنند، هرکدام از اعضا نقشی را در کمیسیونی دارند و اگر این افراد نبودند امروز شورایی چنین فعال نداشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: در سال دوم شورای پنجم تشکیل جلسات منظم هیئت‌رئیسه شورا برای اولین بار صورت گرفت، سعی کردیم این تفکر که فکر جمعی باید بر فکر فردی مسلط باشد را جا بیندازیم.

دانش بیان کرد: کنترل تنظیم کمیسیون‌های تخصصی شورا در زمان مشخص با افراد مشخص را در یک سال گذشته داشتیم، در یک سال گذشته پاسخگویی شهرداری افزایش داشته و جلسه‌ای نبوده که شهردار را دعوت کنیم و حضور نداشته و پاسخگوی اعضای شورا نباشد.

وی اضافه کرد: در بحث روابط عمومی ارتباط خود با خبرنگاران را افزایش دادیم و اتفاقات خوبی در شورا افتاد، خدمات روابط عمومی به اعضای شورا نیز بدون تبعیض صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: درزمینهٔ خبررسانی ماهنامه‌ای تحت عنوان شورانامه ایجاد و اخبار یک‌ماهه شورا را در این ماهنامه منتشر کردیم، همچنین سامانه 137 را تحت عنوان سه‌شنبه‌های پاسخگو برای پاسخگویی بدون واسطه به شهروندان راه‌اندازی کردیم.

دانش افزود: تقدیر از پیشکسوتان و هم‌اندیشی با روسای ادوار گذشته را در یک سال گذشته داشتم و به دنبال این هستیم ک نه‌تنها روسای سابق بلکه تمامی اعضای شوراهای سابق را در یک همایش دعوت کنیم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هر خبرنگاری تا زمانی که نظم شورا را بر هم نزند آزاد است برای تهیه خبر، فیلم‌برداری، عکاسی و مصاحبه در صحن شورا حضور به هم رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: راه‌اندازی کانال آپارات برای نمایش فیلم‌ها و اپلیکیشن شورای اسلامی شهر بندرعباس برای نمایش مشخصات اعضا و مصوبات شورا  را در یک سا گذشته داشته‌ایم.

دانش افزود: وصل شدن به شبکه دولت برای مکاتبه با دولت و تحول جدی در حوزه اداری شورا را داشتیم، تعیین مدیر مالی و اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل دقیق حضوروغیاب پرسنل، نظم در مکاتبات اداری، به‌روزرسانی چارت اداری شورا و شرح وظایف پرسنل را داشتیم و تعدیل نیروی مازاد در شورا نیز تغییرات خوبی را در شورا ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: در بحث مالی انقلابی در یک سال گذشته داشتیم، ایجاد حساب جدا برای شورا و تعیین خزانه‌دار تغییر مثبتی بود و علاوه بر اینکه پرداخت‌های خود را داشته‌ایم بخشی را نیز به‌عنوان ذخیره داریم و به استقلال مالی نیز رسیده‌ایم.

دانش اضافه کرد: شورا در یک سال گذشته نظارت ویژه‌ای درزمینهٔ بودجه داشته‌ایم و کمیسیون بودجه وقت زیادی را در این زمینه صرف کرده است، در سال 98 بودجه شهرداری از 515 میلیارد تومان به 870 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و روش جدیدی در لایحه بودجه برای افزایش نظارت شورا در بودجه شهرداری به کار بردیم.

وی اظهار کرد: از اتفاقات خوب دیگر انتخاب تیم مشاورین بوده است، دامنه کار شورا بسیار وسیع بوده و شش کمیسیون دارد و دامنه کار هر کمیسیون نیز بسیار وسیع و معلومات اعضای شورا و هر مشاور محدود است و مجموع مشاورین در این زمینه می‌توانند یاری‌رسان باشند و خبرنگاران نیز با اطلاع‌رسانی و انتقادات خود می‌توانند کمک زیادی برای اصلاح ایرادات داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: فرماندار شهرستان بندرعباس نیز همیشه همراه ما بوده و همراهی امروز در مقایسه با شوراهای ادوار بسیار خوب و نزدیک بوده است.

دانش تصریح کرد:   انتظارات مردم از عملکرد دولتمردان نشاءت می‌گیرد، انتقاد از عملکرد شورا به این دلیل است که اطلاعی از اختیارات قانونی شورا ندارند، اگر یکپارچگی مدیریت شهری مانند سایر نقاط جهان عملی می‌شد بسیاری از انتظارت مردم از شورا منطقی بود.

وی عنوان کرد: مسائل اقتصادی، بافت فرسوده شهر بندرعباس و بسیاری معضلات دیگر مربوط عملکرد دولت است، اینکه شورا تبدیل به شورای شهرداری شده حرفی کلیشه‌ای بوده و واقعیت ندارد، ما باید صرفه و صلاح شهرداری و شهروندان را مطابق قانون در نظر بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: انتقاد کردن ساده است و مهم این است که راهکار اساسی ارائه دهیم، ما تنها می‌توانیم طرح و لایحه در شورا ارائه دهیم، اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و باید به آن‌ها مشاوره، انتقاد و کمک داده شود.

دانش بیان کرد: با دعوت مدیران به صحن شورا قصد افزایش تعاملات بین مردم و مدیران را داریم اما اختیارات قانونی نداریم خیلی از وقت‌ها مطالبات مردم، اختیارات شورا و حتی وظایف و دستورالعمل‌های مدیران همخوانی ندارد دست ما بسته است.

وی اضافه کرد: ما بیش از هرزمانی در شورای پنجم با مردم با تمام محلات شهر بندرعباس ارتباط داریم، شاید نفوذ ما در محلات متفاوت باشد اما سعی کردیم حتی در بودجه 98 شهرداری نیز تمامی محلات را ببینیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: امروزه طریقه ارتباطات متفاوت است، بسیاری از ارتباطات ما نیز در فضای مجازی بوده و به ارتباط فیزیکی ختم نمی‌شود.

دانش افزود: دلیل اینکه شورا و شهرداری بودجه سال 98 شهرداری را در سایت رسمی خود برای مشاهده عموم مردم قرار داده نشده را پیگیری خواهم کرد، شورا نهادی جوان و 20 ساله است و به‌اندازه سنش از آن انتظار داشته باشیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در اسفندماه امسال در پیش داریم و از اصحاب رسانه به‌عنوان زبان گویای مردم خواهش می‌کنم مطالبات و حق مردم را بیان کنند و مشکلات مردم مطرح شود

اسماعیل بواشه افزود: از برخی رسانه‌ها و خبرنگاران گله‌ای دارم که به جناح‌های خاصی وابستگی دارند، خبرنگاران باید در جهت منافع مردم قدم بردارند و از ظرفیت رسانه خود در جهت بیان مطالبات مردم استفاده کنند، انتخابات ابزار مهمی برای اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به مردم است.

وی تصریح کرد: از خبرنگاران می‌خواهم تشویق حضور حداکثری مردم و کمک به معرفی افراد شایسته برای آبادانی استان هرمزگان را در دستور کار خود قرار دهند.

منشی شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: خبرنگاران آگاهی خوبی به جامعه دادند و با نقد سازنده، مطالبه گری و آگاهی‌رسانی خود خدمت بزرگی به جامعه کرده‌اند.

مجید عسکری زاده افزود: معضلات بسیاری در شهر بندرعباس است، وجود صنایع بزرگ بدون توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی یکی از این معضلات بزرگ است.

وی ادامه داد: مشکل حمل‌ونقل عمومی، فاضلاب و فضای سبز از مشکلاتی هستند که شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی از پس حل آن‌ها بربیاید، پرداخت حق آلایندگی توسط صنایع به شهر بندرعباس مسئله‌ای است که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند مشاوران خوبی برای مسئولین باشند، نبود استانداردهای مراکز درمانی، آموزشی و اکثر زمینه‌ها مسائلی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

عسکری زاده با اشاره به اینکه حق‌وحقوق و جایگاه اصحاب رسانه باید تقویت شود، عنوان کرد: نقد سازنده مهم‌ترین رسالت حوزه خبر است و خبرنگاران می‌توانند با نقد سازنده موجب اصلاحات و اتفاقات خوبی شوند.

منشی دوم شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران از مجموعه مدیریت شهری هستند و نقش مهمی در مدیریت شهری دارند.

فرزانه آرامش افزود: از خبرنگاران برای انتقال مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات مردم به شورا تشکر می‌کنم.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهم با توجه به اینکه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک هستیم پویشی سراسری برای کاهش مصرف کاغذ در تبلیغات راه بیفتد.

اسلام باوقار خاطرنشان کرد: اگر در 6 سال گذشته نتوانستم کاری برای مردم انجام دهم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در دو سال آینده بتوانم خادم خوبی برای مردم باشم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.