در جریان این سفر قرار است یک شناور مسافری جدید (الماس قشم یک) با ظرفیت حمل ۱۵۸ مسافر و ۱۵ دستگاه ترانستینرهای ساخت ایران به بهره برداری برسد.

شناور الماس قشم یک با ظرفیت حمل ۱۵۸ مسافر در مدت زمان ۱۶ ماه به سفارش شرکت تعاونی مسافری خیبر قشم و از محل تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی، تامین مالی شده است.

این شناور از امکان دریانوردی با سرعت ۲۲ گره دریایی (حدود۴۰ کیلومتر برساعت) در مسیرهای مسافری برخوردار است که زمان رفت وآمد بین سرزمین اصلی با جزایر را از یک ساعت به حدود ۴۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

با پیوستن این شناور جدید ساخت داخل به ناوگان دریایی هرمزگان، تعداد شناورهای مسافری مسیرهای دریایی بین جزیره قشم به بندرعباس و جزایر هرمز و لارک به ۳۹ فروند با ظرفیت ۴ هزار و ۱۰۰ نفر صندلی افزایش می‌یابد.

 همچنین در ادامه این سفر ۱۵ دستگاه ترانستینر(جرثقیل ساحلی ویژه صفافی کانیتنر) با بهره گیری از دانش وتوان فنی شرکت‌های ایرانی به صورت رسمی تحویل ۲ شرکت ترمینال اپراتور بندرشهید رجایی می‌شود.

برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات راهبردی ۲۱ میلیون یورو (با قیمت روز ۲۸۰ میلیارد تومان) از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

 با افزوده شدن این تجهیزات، تعداد ترانستینرهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی در بندرشهید رجایی به ۶۰ دستگاه می‌رسد که ۲۸ دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.

این طرح‌ها در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی، رونق تولید و همچنین تقویت ناوگان و تجهیزات دریایی و بندری مهم‌ترین استان ساحلی کشور عملیاتی و بهره برداری شده است.

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.