کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی از فردا به‌طور نسبی شاهد افزایش دما خواهیم بود که این افزایش دما طی روزهای پایانی هفته جاری محسوس‌تر خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: با تضعیف نسبی بادهای جنوب شرقی در دریای عمان، از امروز شاهد افزایش بادهای شمال غربی - جنوب غربی در جزایر خلیج‌فارس خواهیم بود که در ساعات بعدازظهر در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) شدت بیشتری خواهد داشت گاه تا نزدیک 40 کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی امروز صیادان در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی در مناطقی چون کیش، فارور و جزیره لاوان خودداری کنند.

سی‌سی پور با اشاره به اینکه این باد تا ساعات شب سبب متلاطم شدن دریا تا غرب تنگه هرمز نیز خواهد شد، تصریح کرد: توصیه می‌شود صیادان در تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز نیز احتیاط‌های لازم داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: طی روز سه‌شنبه نیز با شدت کمتر شاهد تداوم باد و تلاطم دریا در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز خواهیم بود.

وی بیان کرد: آسمان استان در  ساعات صبح در مناطق ساحلی قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی به‌تدریج با کاهش ابر و غبار محلی و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمالی و شرقی استان با رشد ابر و افزایش باد خواهد بود  که احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق  نیز در برخی نقاط مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی از فردا به‌طور نسبی شاهد افزایش دما خواهیم بود که این افزایش دما طی روزهای پایانی هفته جاری محسوس‌تر خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.