معاون خدمات شهرداری بندرعباس از پلمب 140 انبار ضایعاتی متخلف در محدوده شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اسماعیل موحدی‌نژاد از پلمب 140 انبار ضایعاتی متخلف در محدوده شهر خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای پیشگیری  از خطرات بهداشتی ناشی از فعالیت این واحدها برای شهروندان در محدوده شهر بندرعباس انجام شده است.

وی افزود: طبق ماده 16 قانون پسماند، کلیه امور مربوط به پسماند ازجمله حمل، نگهداری، بازیافت، جمع‌آوری و غیره از وظایف شهرداری بوده و هیچ ارگان و شخص دیگری حق دخالت در آن را ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: همچنین ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته شده و مجازات آن نیز تعین شده است.

موحدی‌نژاد با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود، حدود 250 انبار ضایعاتی در سطح شهر به‌صورت غیرمجاز فعالیت دارد، بیان کرد: از این تعداد، 140 انبار متخلف ضایعاتی که در محله‌های مختلف محدوده شهر بندرعباس فعالیت داشتند با طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده و صدور رأی دادگاه توسط واحد گشت پسماند مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس با همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت پلمپ شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پلمپ سایر انبارهای ضایعاتی نیز ادامه دارد، گفت: علاوه بر مشکلات قانونی فوق، شکایت مردمی از محلات و همسایگان مجاور انبارهای متخلف به علت سروصدای زیاد، عبور و مرور مکرر معتادین و بوی نامطبوع انواع پسماند دپو شده در محل انبارهای ضایعاتی باعث نارضایتی شهروندان شد بود که به همین دلایل نمایندگان پسماند مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در این محل‌ها حاضر و اقدام به پلمب انبارهای غیرمجاز کردند.

معاون خدمات شهرداری بندرعباس بیان کرد: این انبارها توسط عوامل پسماند کاملاً پاک‌سازی‌شده و معتادینی که در انبارهای ضایعاتی حضور داشتند جمع‌آوری‌شده و به سامان سرای شهرداری انتقال داده شدند.

وی اظهار کرد: انبارهای ضایعاتی طبق دستور مقام قضایی پلمپ شده و بعد از طی مراحل اداری و تعهدنامه محضری از فرد خاطی، ملک موردنظر فک پلمب می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.