این کتاب به نویسندگی فاطمه دژگانی، اهل جزیره قشم و متولد سال ۱۳۱۵ در ۱۷۴ صفحه و ۳ هزار نسخه به قیمت ۳۰۰ هزار ریال توسط انتشارات سورمه به چاپ رسیده است.

این بانوی محقق و نویسنده هرمزگانی، معروف به مادر جزیره قشم است که ۲۳ دی ماه ۹۷ در سن ۸۲ سالگی پس از تحمل مدت ها بیماری درگذشت.

او کتاب های دیگری شامل، قشم نگینی بر خلیج فارس، زنان پیام آور عاشورا، چیستان در جنوب، باورهای سینه به سینه عقاید مردم، خمیر بهشت گمشده، سفیر عشق قشم سردار شهید غلام شاه ذاکری، شاعران مشاهیر هرمزگان و آنچه بر ما گذشت ۳۶ داستان حقیقی را به نگارش درآورده است.

سخنان نویسنده در خصوص نگارش کتاب جن زدگان در جنوب: برای نوشتن این کتاب و تحقیق جهت مراسم زار به شارجه و دبی رفتم که استقبال خیلی خوبی از من کردند و از مراسم شان عکس هم گرفتم.

این مراسم شبیه مراسمی بود که در بندرعباس می گرفتند و تنها در بوشهر و خوزستان به این مراسم یوازی می گویند.

بندر خمیر، تنها شهر استان هرمزگان است که هیچ برنامه زاری در آن وجود ندارد و در واقع هر جا غواصان صید و مروارید و برده های سیاه بود، زار به آنجا وارد شده است.

در این کتاب به موضوعاتی از قبیل، خلقت جن، شباهت ها و تفاوت های جن با انسان، ویژگیهای مهم جن از دیدگاه قرآن، ازدواج جن با انسان، مسجد الجن، خلقت شیطان و وسوسه های شیرین شیطان و دیگر مباحث در این خصوص پرداخته شده است.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.