رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: هم اکنون نماز جمعه در ۱۳شهرستان هرمزگان به جز بوموسی، جزیره های قشم، کیش و هرمز  و حتی بخش های استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام غلامعلی ارجمند افزود: در بخش توکهور هشتبندی میناب نیز افزون بر ۳ هزار نفر هر هفته در نماز جمعه شرکت می کنند که در کشور به عنوان بخش نمونه مطرح است.

وی بیان داشت: این درحالی‌ است که قبل از انقلاب نماز جمعه در ایران برپا نمی‌شد و یا در تعداد معدودی از نقاط شهر این آیین عبادی سیاسی برگزار می‌شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان اظهار داشت: نماز جمعه یک جریان عبادی و سیاسی است و به اندازه‌ای مهم بوده که سوره ای از قران به نام جمعه آمده که مردم را دعوت به این نماز می‌کند.

ارجمند ادامه داد: نماز جمعه جزو عباداتی است که ذکر را با فکر، عبادت با سیاست، مردم با حاکمیت، فرد با جماعت و جماعت را با ولایت پیوند می‌دهند.

وی یادآور شد: نماز جمعه نماز حاکمیت است و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این نماز بخشی از کار دستگاه حاکمیتی و رهبری را انجام می‌دهد.

وی گفت: طبق فرموده امامان معصوم شرکت نکردن در نمازجمعه بدون دلیل در واقع فاصله گرفتن از اجتماع مومنان است و اگر کسی سه هفته پشت سر هم نماز را ترک کند، منافق است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان اضافه کرد: نماز جمعه حج فقیران است و خداوند کسانی که در آن شرکت می‌کنند را مورد مغفرت خود قرار می‌دهد.

ارجمند ادامه داد: امسال چهلمین سالگرد نماز جمعه است که در هرمزگان برنامه هایی متنوعی از جمله عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان، برپایی میزخدمت، قدردانی از ائمه جمعه بازنشسته و خانواده امامان جمعه متوفی، برپایی ایستگاه های صلواتی و قدردانی از برادران و خواهران ستاد نماز جمعه و مکبران و موذنان نماز جمعه برگزار شد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.